שאלת הסיפוח

"יהודה ושומרון הם האדמות היהודיות ההיסטוריות, וזה הולך אלפי שנים אחורה. אנשים קוראים לזה 'שטחים כבושים' - ממי הם כבושים? מי שלט בשטח בין 48' ל־67', הירדנים ששתי מדינות בלבד הכירו בשליטה שלהם שם?! זה היה כיבוש ירדני והוא היה לא חוקי. הם הפסידו במלחמת ששת הימים וירדן עזבה. כך שמעולם לא הייתה שם מדינה ערבית. האם השטח נכבש מידי הטורקים? מבריטניה? לא. אלה שטחים שנתונים במחלוקת, אבל היסטורית לישראל יש הזכויות הרבות ביותר על השטח הזה, יותר מכל אחד אחר. הצהרת בלפור המקורית כללה לא רק את יהודה ושומרון, אלא שטחים נרחבים עוד יותר בצד המזרחי של הירדן. מדוע מי שניצח במלחמה צריך לוותר על שטחים!?"

הכירו את רון דסנטיס, מושל פלורידה שעשוי להיות הנשיא הבא של ארה"ב. ללפיד וגנץ יש הרבה מה ללמוד ממנו.

דה-סנטיס בפגישתו עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, 29 במאי 2019 - ויקיפדי
דה-סנטיס בפגישתו עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, 29 במאי 2019 - ויקיפדיה
 ▪  ▪  ▪

 

רון דה-סנטיס מושל פלורידה ציין פעם בנאומו כי יהודה ושומרון אדמות יהודיות היסטוריות ותהה: "הצהרת בלפור המקורית כללה לא רק את יהודה ושומרון אלא שטחים נרחבים עוד יותר בצד המזרחי של הירדן. מדוע אם כן מי שניצח במלחמה צריך לוותר על שטחים!?" 

יהודית (Yehudit shtainberg) תהתה בעקבותיו: אז איך זה שמדינת ישראל לא עושה את מה שרון דה-סנטיס יודע ומכיר!? איך זה שנתניהו בקו אחר לגמרי.

למעשה השאלה של יהודית היא מדוע ישראל לא מספחת את יהודה ושומרון למדינה הריבונית שלה. אם היתה מפנה את השאלה שלה לנתניהו היה עונה לה כי צריך קודם להכין את דעת הקהל הבינלאומית לסיפוח, לפקוד את ראשי המדינות ולאסוף את הסכמתם או אז כאשר הרקע להכרזת הסיפוח בשֶלה נכריז ונעשה את מה שצריך, זה נתניהו. מצד שני השמאל מקשה על נתניהו ואומר: בנוסף להסכמה הבינלאומית שאיננה יש לנו עוד בעיה. אם נספח את יו"ש נהפוך את כל הערבים הגרים שם לאזרחים שווי זכויות ואט אט נאבד את הרוב היהודי בארץ על כל המשתמע מכך, האם זה מה שאנחנו צריכים באמת?

על השאלה האחרונה אין לנתניהו תשובה וגם לי כותב השורות אין. אבל אני אומר כי העולם אינו עומד על כוח ההיגיון כי אם על כוח ההתמדה (אינרציה). בפיזיקה אומרים אם אתה זורק כדור בכיוון מסוים, הכדור ימשיך לנסוע במרחב עד אינסוף בכיוון ובעוצמה שקבעת לו. בחיים שלנו האינדיבידואלים אנו מסבירים את מה שעומד מאחורי הכוח הזה באימרה "כנגד כל הסיכויים". השגתי את המשרה כנגד כל הסיכויים. קיבלתי את התואר, השגתי בית משלי, התחתנתי עם בחירת ליבי, עשיתי כסף... כנגד כל הסיכויים. אבל האמת עשיתי כסף כי התמדתי, קיבלתי את התואר כי התמדתי לא ויתרתי. הגעתי לבית משלי כי התמדתי. אתה עושה את הצעד הראשון ומתמיד בו והטבע עושה את יתר העבודה ככה זה עובד. זה הצֶפי המדעי למציאות.

יש לקחת את הצעד המתבקש הראשון ולהתמיד בו; כוחות הטבע ידאגו להמשך. שום מדען אין בפיו הסבר לתופעה הזאת ואיך היא עובדת. ככה זה בחיים האינדיבידואלים שלנו וככה זה בחיי האומות. ככה זה עובד. אין איש גם לא נתניהו שיכול להסביר את מהות התופעה ואיך זה עובד. אנחנו לא ניצחנו במלחמת ההתקוממות וקיבלנו את העצמאות כנגד כל הסיכויים, קיבלנו את עצמאותנו וניצחנו כי התמדנו ומתמידים עד עכשיו.

יהודה ושומרון הן האדמות ההיסטוריות של ישראל ויש לנו את הזכויות הרבות ביותר על השטח הזה, יותר מכל אחד אחר והצעד המתבקש לספח אותן. לעשות את הצעד הראשון המתבקש ולהתמיד בו, הטבע יעשה את יתר העבודה ככה זה עובד; זה מה שהייתי עונה לנתניהו ולשמאל שמקשה עליו.

 

  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון