החטא של המערכת


אתה לא יכול לגנוב סכום כסף מהבנק וישר לאחר שנחשף דבר הגניבה להגיש בקשת הלוואה מהבנק על אותו הסכום שגנבת. אלא אם כן הגנב הוא חלק מצוות הבנק ויש לו על מה להסתמך שהבנק יקבל את בקשת ההלוואה שלו ויאשרה מבלי לדקדק בסדר הדברים
ביקורת במערכת המשפטית על בן ארי: "חוסר רגישות ציבורית"
ליאת בן-ארי שווקי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית
▪  ▪  ▪

החטא של ליאת בן-ארי הוא לא עבירת בנייה ופיצול נכס. החטא הציבורי המטריד הוא הגשת היתר פיצול מטעם בן-ארי בסמוך להוצאת דו"ח הפיקוח העירוני. 

דו"ח הפיקוח העירוני
דו"ח הפיקוח העירוני של עיריית ראש העין

דו"ח הפיקוח יצא ב- 24 לפבר' השנה ובקשת היתר בנייה מטעם בן-ארי הוגשה שבוע לאחר מכן ב- 1 במרץ 2020. יש כאן שתי בעיות מטרידות:

1-    אתה לא יכול לגנוב סכום כסף מהבנק וישר לאחר שנחשף דבר הגניבה להגיש בקשת הלוואה מהבנק על אותו הסכום שגנבת. אלא אם כן הגנב הוא חלק מצוות הבנק ויש לו על מה להסתמך שהבנק יקבל את בקשת ההלוואה שלו ויאשרה מבלי לדקדק בסדר הדברים. וזה מביא אותנו לנקודה המטרידה השנייה.

2-    הערכת 'הגנב' שלנו מהסעיף הקודם כי יש לו על מה להסתמך הוכיחה את עצמה במקרה של בן-ארי ועמדה במבחן התוצאה: אריה גלברג מהנדס עיריית ראש העין- העיר למי שהוציא את דו"ח העבירה – הפקח העירוני זיו מילר – על כי הוגשה בקשה להיתר פיצול וכי בעל הבקשה ליאת בן-ארי. הפקח העירוני בתורו לקח ביראת כבוד את הערת מהנדס העיר והעבירה כהיא זו לאפרת הדר היועצת המשפטית של עיריית ראש העין. הוא גם הניח בפניה את הקושייה הקשה: בהינתן כי יש כבר בידי העירייה בקשה לפיצול הנכס, "האם להתקדם עם התיק או לחכות איתו", מה דעתך?

להתקדם עם התיק או לחכות איתו

מילה אחת על סדר הדברים שהיה אמור להיות עם אזרח מהשורה שהיה יוצא נגדו דו"ח על עבירת בנייה ומיד לאחר מכן האזרח החוכמולוג היה שולח בקשת היתר להסדיר את עבירת הבנייה שזה עתה נחשפה. סביר להניח כי החוכמולוג הזה ייזרק מכל מדרגות העירייה וייענה ביובש מבלי להיוועץ במהנדס העיר או ביועצת המשפטית של העירייה- כי אם היישר מהפקידה הראשונה שתיפול בקשת ההיתר לידה: אדוני אי-אפשר לבקש התרת בנייה בדיעבד כי הסדר הפוך: קודם מגישים את בקשת הפיצול, היה ותאושר תפצל היה ולא לא. אתה עשית הפוך על הפוך, קודם פיצלת ואחר כך ביקשת. לפני שבוע יצא נגדך דו"ח על עבירת בנייה שעליה תועמד לדין ובסיום התהליך המשפטי תוכל להגיש בקשת פיצול שתאושר או לא- תלוי בהחלטת מהנדס העיר. זה הסדר הפשוט של הדברים שגם פקידת עירייה מהשורה היתה הולכת לאורו. מטריד מאוד שהתהליך הפשוט הזה השתנה ב-180 מעלות כאשר 'הגנב' היה חלק מצוות הבנק. זה הדבר המטריד בפרשת בן-ארי לא עבירת הבנייה שלה.
                                                           ________________________________
                      

תגובות

  1. יש לך בעיה. כל הזמן אתה מקבל הסברים, בעקיפין, שהיא (הם) לא "כל אזרח", וכותב מכתבים כאילו שלא הבנת את זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יש לך בעיה שאינך קולטת אותי כיאות. אני לא פונה 'אליהם' בציפייה שיבינו את חומרת העניין ויחזרו בתשובה. אני גם לא פונה אליהם בתקווה שיענו לי, אני יודע שאנשים כדוגמתם וברמתם המוסרית הנמוכה אוהבים להישאר בצללים ולבטח לא יענו לאיש כמוני וכי מי אני בעיניהם.. בתכלס הפניות שלי הם הקונטקסט שאני משתמש בו בשביל להראות את חרפתם ברבים ולהעיר משהו בדעת הקהל.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון