בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אמנון אברמוביץ' בצעירותו
אמנון אברמוביץ' בצעירותו
▪  ▪  ▪


מוטי
ידיד ותיק היכרתי אותו בבת ים בסניף רמת הנשיא של בני עקיבא הוא היה המדריך שלי. מוטי הוא איש מקושר, מאז ומתמיד היה מקושר עובד היום כתחקירן בחברת החדשות של קשת. אנחנו שומרים על קשר טלפוני ונפגשים פה ושם. בפעם האחרונה שנפגשנו, לפני כשלושה שבועות, היה נפעם מתמיד. הרגשתי שיש משהו בפיו שמבקש לצאת אחרת יתפוצץ.. "מה מוטי מה הסיפור" זרקתי למרחב, "לא.. כלום. הראש קצת כואב".

לא קניתי את התשובה "אני מכיר אותך מוטי, שפוך נו", "בתנאי" ענה לי. ראשו מסתובב לצדדים 360 מעלות וכאילו רוצה לתפוס מישהו שעוקב אחריו.

- יש מוטי אתה מכיר אותי הכל נשאר במשפחה

- לא לא גם לא משפחה שהכל יישאר בינינו כאן. כאן שמעת כאן נקבר.

- הולך 

וזה מה שסיפר לי מוטי מילה במילה והשאיר אותי המום. אני מספר לכם לאחר ששיכנעתי אותו להעלות את הפוסט הזה והבטחתי לו שאין שום סיבה לחשוש מפיטורין מחברת החדשות כי הוא איש מקושר וחברת החדשות היא זו שאמורה לחשוש ממנו. 

- לפני מספר ימים פגשתי את אברמוביץ' ליד מכונת הקפה. אמנון אברמוביץ' אתה יודע...

- כן יודע מי לא מכיר אותו.

- אברמוביץ' נופל עלי טוב, אני רחוק מדעותיו אבל מעריץ אותו כאדם. ובכן הצעתי לו את ההצעה הבאה. "תשמע אמנון, אתה יודע אני איש מקושר ואני יכול לסדר לך ראיון בלעדי עם אלוהים". "מה אתה צוחק עלי", "לא אמנון אני מדבר ברצינות, רק תן לי את האוקה ומחר יש לך ראיון בלעדי עם הביג בוס הגדול מכולם, תשאל מה שאתה רוצה, תבקש מה שתרצה הוא ידוע בנדיבותו".

-"טוב מה נפסיד, יש לך את האוקה שלי מוטי תעדכן אותי". 

למחרת ב 10:30 שעון השמים אני ואברמוביץ' עומדים ליד המזכירה של אלוהים, אוטוטו נכנסים לבוס, הראיון של אברמוביץ ואני על תקן מלווה. הגיעה השעה אברמוביץ' ואני נכנסים ללשכה, לשכה עצומה מרשימה לאללה, כיסאות עור בר של כל סוגי המשקאות חרפים ולא חריפים, קירות הלשכה מרושתים בטלוויזיות ענק שמכסים את כל אזורי המדיה בכדור הארץ, אין ספק שאלוהים מעודכן. 

שלום שלום מה תשתו, איך אצלכם בארץ.. אתה יודע שיחת נימוסין קצרה בסיומה אלוהים: "אברמוביץ אני יודע שאני לא בדיוק כוס התה שלך או במילים פשוטות אינך מאמין בי".

אברמוביץ' נבוך "לא לא אדוני, אתה יודע אני..", אלוהים חותך אותו "אתה לא צריך להתנצל הנה אתה רואה אותי מולך לפחות פתרנו את בעיית קיומי, הנה כמחווה ורצון טובה אתן לך לבקש מה שאתה רוצה ובקשתך תטופל מיד".

- אנסח איפוא את בקשתי בקפידה בלשון ישירה וחדה: תוריד את ביבי מבלפור ותשים את גנץ במקומו, זה הכל.

- מה שאתה רוצה. מחר תגיש עתירה לאסתי נגד כשירות ביבי ואני אשים בפה אסתי את הרצוי.

- אל תדאג לאסתי אלוהים היא לא צריכה שכנוע רב היא משלנו.

- ובכל זאת אבטיח שלא תסטה מהתלם שלכם, אתה יודע אלה בעליון לא תמיד מפוקסים.. 

- בסדר גמור עשינו עסק. תודה ריגשת אותי.

למחרת מעל הבוקר אברמוביץ מתייצב בראש העין, רויטל פותחת את הדלת ובני מאחריה. "בחיאת רויטל תעשי אחד שחור". 

- טוב בני הכל מסודר. בקיצור נמרץ אתה מתמנה מחר לראש ממשלה. זה סגור ואל תשאל איך ולמה זה סגור סופית הרמטית, גם אלוהים לא ישנה את זה – אם יש לו מילה, קורץ לעצמו.

- ומי אמר לך שאני רוצה להיות ראש ממשלה? עזוב אמנון אין לי כבר ראש לזה. עזוב זה סופי.

- בני אתה מאכזב אותי אינך יודע מה עשיתי למענך ועד לאן הרחקתי לכת, אבל כמו שאמרו רבותינו כבודו של אדם רצונו, תהיה בריא שלום חביבי. 

אמנון עוזב את ראש העין בעצבים ובדרך מתקשר אלי: "תשמע מוטי אני צריך עוד מערוף"

- "מה עוד שפוך אמנון"

- אני חייב עוד פגישה עם אלוהים תוכל לסדר?

- תן לראות מה אפשר לעשות. מה לא אעשה בשבילך אתה ידידי הטוב.

- תו, דה.

מזל שיש לי קשר טוב עם המזכירה של אלוהים, גם אותה הכרתי בבני עקיבא חמודה לאללה, אךךך אךך אךךך המסכנה רק בת 19 הלכה בתאונת דרכים לא עלינו אבל קיבלה ג'וב טוב למעלה ומאז דווקא הידקתי את הקשרים איתה. מאמין גדול אני בשפוך לחמך על פני המים...   

טוב למחרת טיק טאק שוב בלשכה אני ואמנון עומדים כשני בבונים ליד הקדוש ברוך הוא והוא נועץ עין באמנון דווקא: "יש בעיות אמנון?"

- "לא לא חס וחלילה איך אומר חכם סיני לכל בעיה יש פתרון ולפתרון אין בעיה"

- אמנון אתה לא נמצא בפאנל אתה במרומים אין צורך כאן במשלים, באת לבקש לא לדברר. מה העניין.

- כבוד אלוהים היקר התפקשש לי עם גנץ. הוא חושב באמת ובתמים שמשרד ראש הממשלה בית ספר, עזוב פרנויה... באתי להחליף אותו בלפיד אם אפשר.

- טוב טוב אני ארך אפיים ורב חסד גם לשמאל. תתייצב מחר אצל אסתי תגיש את העתירה והיתר עלי.

- תודה כבודו מודה לך מקרב לב. 

לפיד דווקא אופן-מיינד ואיתו הכל מתנהל על מי מנוחות או בלשון אחרת טיק טאק טוק. טיק העתירה מתקבלת בעליון, טאק אסתי מגייסת לערכאה שני חברים וטוק הדחת נתניהו מאושרת וחתומה. כעבור 3 חודשים הבחירות מתקיימות יש עתיד נגד הליכוד לפיד נגד קץ שקצה נפשו מביבי והתמנה במקומו לראשות הליכוד. אמנון הולך לחופשה לאלסקה תקופת הבחירות לא מעניינת אותו יודע את התוצאות מראש. בום מקבל טלפון דחוף מלפיד "אתה, שמעת אותי? אתה. מתייצב. כאן. מיד!"

- מה הבעיה יאיר, אתה נשמע על סף תהום רבתי

- מה סף מה תהום, אלוהים הזה שלך קצת פקשש הפעם. תשמע קץ לקח אותי ב 80 פוקין אלף קולות. זה לא אלף אלפיים שאפשר לסדר, K80 פוקין קולות שמעת?

- וזה בעיה? קודם כל תרגיע אין כאן שום מקום לדאגה הכל בשליטה ידידי ואפילו אין לנו צורך בהתערבות אלוהים. מחר בתשע נוחת בנתב"ג ומתייצב מיד אצל אסתי לסדר את הבעיה. כמה אמרת 80 אלף, מה אתה צוחק עלי? שמעת על הפתגם הצ'רקסי..  יאיר חותך אותו "עזוב אותי עכשיו מהצ'רקסי שלך. מחכה לך מחר ודיר באלק אם משהו ישתבש. אני. רוצה. להיות. ראש. ממשלה. יש מבין?".

- יש מבין. 

כן היה. תשע אפס אפס אמנון נוחת, עשר אפס שבע בלשכת אסתי שהמתינה לו עם מלצר.

- אסתי לא יודע אם זה הרבה עבודה או מעט הרבה, לא יודע איך לסווג את זה, יש כאן 80 אלף קולות שחייבים לעבור לצד שלנו. אמנון בצעקות.

- מלצר אני לא מבינה אותך, פשוט לא מבינה. איך קורית טעות כזאת. הרי סיכמנו וגם צייננו בספרות כמה זה יקבל וכמה זה יקבל. לא מבינה לא מבינה, פשוט. לא. מבינה!

מלצר: "זה איש המחשבים החדש מטומטם לא יודע ימינו משמאלו. עזבתי אותו רק לשעה. שעה.

- טוב מלצר את הנעשה אפשר לתקן. יש לך שעה. אמנון תן לנו שעה.

- השעה היא שישים שניות כפול 60 דקות. כך סופרים את השעה לפי הפתגם ההודי העתיק ולאוזנך בלבד גברתי.

- אז תן לנו 3600 שניות. שעה והכל יסתדר אמנון.

- היי שלום.

לרוע המזל, לאלימות המזל, לפדיחת הפדיחות של המזל, לאמנון ואסתי אין מזל. עיתונאי מושתן אחד מהימין שרק 100 צופים של ערוץ 20 מכירים אותו, שתל בלשכת אסתי מכשיר בגודל של סיכה והקליט את 17 דקות השיחה של אסתי אמנון ומלצר. הקלטת הלוהטת הושמעה בחדשות ערוץ 20 והרשת עוסקת מאז שעה 8 בדבר אחד: הקלטת. 

חוזרים אלי, למוטי אם שכחתם. שתיים לפנות בוקר הטלפון מצלצל. על הקו אברמוביץ וחמש מילים בפיו: אני צריך עוד מערוף אחד. ומוסיף עוד תשע: וזהו לא תשמע ממני יותר נשבע לך ביקר לי. 

למחרת, עשר אפס אפס, אני מתבדח עם ידידתי המזכירה של אלוהים ואמנון מזיע. טיק טאק טוק אנחנו שוב בתוך הלשכה האלוקית, הוא מאחורי כיסא הכבוד שלו, דווקא עומד לא יושב ואנחנו גם בעמידה.

- טוב זאת לא פגישה מתוכננת אבל רחום וחנון אני. יש לכם 2 דקות סע. 

אברמוביץ פונה לאלוהים, חוזר על חמשת המילים שאמר לי בשתים בבוקר ומוסיף עליהן עוד תשע: "אני צריך עוד מערוף אחד. וזהו לא תשמע ממני יותר נשבע לך ביקר לי"

אלוהים: נו..

אברמוביץ': הבטחת את ראשות הממשלה למר לפיד ולא עמדת בהבטחה שלך אבל לעת עתה נשכח מזה ובוא נתמקד בתיקון התקלה: כיצד אדוני מוציא אותנו מהברוך של הקלטת. אם לא היית אלוהים הייתי אומר רק אלוהים יכול להוציא אותנו מזאת.

- טעות בידך אדון בעל המשלים אתה זה שהלכת לאסתי במקום להאמין בי ובהבטחתי. אתה חושב לא שמעתי כשאמרת ליאיר בטלפון מאלסקה "אפילו אין לנו צורך בהתערבות אלוהים".. ידידי היקר אמנון אברמוביץ תאכל את מה שבישלת אגב אתה צם בכיפור?

                                                                ________________________________ 

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון