אז לא אדוני שר האוצר! אתה משקר מהמקפצה

מידע מסווג המוצע על-ידי מדינה זרה למדינת ישראל הוא לא מידע של איום רצח בין כנופיות של פושע פלוני למתחרי אלמוני. מדינה זרה תציע מידע ברמת מדינה, ברמה הריגול בין מדינות. מרגל פלוני עשוי לרצוח מרגל אלמוני מהצד המקביל ובמקרה שלנו רצח של ניצב.

אביגדור ליברמן - ויקיפדיה
אביגדור ליברמן - ויקיפדיה
▪  ▪  ▪


איילה חסון טלטלה את המדינה בעדות המטלטלת של יוסי כמיסה, המקורב ואיש אמונו של אביגדור ליברמן לפני 20 שנה. "אני מוכן לשלם 100,000 דולר לרצוח את אותו ניצב", ליברמן המצוטט והמאוים ניצב סנדו מזור, החוקר הבכיר ביאח"ה שהטיל את אימתו על ליברמן בתקופה ההיא.
היום ליברמן טוען בתוקף כי יוסי כמיסה איש הזוי, מעולם לא שימש כעוזרו יועצו או איש אמונו. אז לא אדוני שר האוצר, אדוני משקר מהמקפצה יוסי כמיסה היה איש אמונו ואחד המקורבים אליו ביותר. בתחילת 2001 כמיסה מונה עוזר בכיר למנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל שהוא מינוי אישי של שר התשתיות הלאומיות בממשלת ישראל אביגדור ליברמן, וגם נתפר תפקיד נוסף עבורו 'מנהל אגף הפיקוח במינהל מקרקעי ישראל'. בסוף 2001 עזב כמיסה את תפקידו במינהל ומונה על-ידי שר התשתיות ליברמן למתאם השר והמנכ"ל במשרד התשתיות. מה משמעות התפקיד הזה אין לי שמץ של מושג אך אין ספק כי מדובר במינוי אישי ישיר של איש אמון השר.
על עוצמת הקשר של ליברמן וכמיסה ידעו במשטרה וראש אגף החקירות במשטרת ישראל דאז ניצב משה מזרחי מאשר בקולו את הקרבה בין האישים "עלינו על כמיסה בהאזנות שעשינו במסגרת החקירה בתיק ליברמן וכל המקורבים אליו". ראש אגף החקירות במשטרת ישראל דאז מאשר כי כמיסה יצר קשר עימו בשביל להודיע על הכוונה המסוכנת של ליברמן אך אותה פגישה בוטלה כי שעות לפני הפגישה ממש ברגע האחרון הופעל על כמיסה איום ברמה שניטרלה את הסיכוי לקיום הפגישה. אני מדגיש שוב, המדובר בעדותו של ראש אגף החקירות במשטרת ישראל, בקולו, זה לא כל אדם, זו לא עדות של מה בכך.
אבל בואו נגע בנקודות המרכזיות. אין ספק כי עדותו של כמיסה מתוזמנת וכי מישהו שלף את כמיסה ואת עדותו דווקא בימים האלה, חודשיים שלוש לפני הבחירות, אבל הדבר אינו מוריד מאקוטיות העדות וחומרתה, עדות על איש ציבור שר אוצר ראש מפלגה, עדות נוקבת המגובּה בעוד עדות אישית של אישיות לא סתמית, ראש אגף החקירות דאז במשטרת ישראל, ניצב במשטרת ישראל.
ואני אפתיע אותכם, כל הנאמר עד כאן אינו מרשים אותי ולא מזיז לי, כן לא מזיז וקבלו אישור רשמי: 20 שנה עברו ואף אם יציגו קלטת לוהטת של ליברמן מזמין את הרצח- על העבירה הזו חל חוק ההתיישנות ומשפטית אין עילה לתביעה. ובכל זאת שני דברים מטריפים אותי וצריכים גם להטריף אותכם.
תגובתה הלקונית של גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה. "התקבל בתקופה האחרונה מידע המיוחס לכמיסה על אירועים שהתרחשו למעלה מעשרים שנה, כמיסה גם פרסם דברים ברשתות החברתיות. המידע ייבחן כמקובל".
ניסוח היועמ"שית הוא ניסוח של פרקליט ליברמן או לפחות של דוברו. "מידע על אירועים שהתרחשו למעלה מעשרים שנה", "כמיסה גם פרסם דברים ברשתות החברתיות". לא רציני. ואם עד כאן לא הבנתם את כוונותי אבל רוצים משהו לפרוטוקול אז קחו: "המידע ייבחן כמקובל".
זה מדיר שינה מעיני ומטריף אותי כי כל אזרח השומע שמועה כזאת נטרף ואולי אף נזכר בשמועה בלילה כשראשו מונח על הכרית. שר אוצר שיקר כי אינו מקורב להזוי משה כמיסה ומעולם לא היה איש אמונו. שר אוצר שיקר ביודעין מהמקפצה. שיקר ועשה טעות טקטית אבל למה, לא שואלים את עצמכם? זה לא מטריף שבעניין כזה, הזמנה לרצח, עניין חמור מאין כמותו, איש ציבור שנמצא בתפקיד-על משקר מהמקפצה? זה לא מטריף שניצב במשטרת ישראל, ראש אגף החקירות במשטרת ישראל מאשר בקולו עדות כזו, זה לא מטריף? זה לא מדיר שינה מאזרח מהשורה במדינה בה מדובר? גלי בהרב מיארה היא לא אזרח מהשורה, היא היועצת המשפטית לממשלה וואלק. אני אזרח רגיל מהשורה מטריפה אותי תגובתה של היועמ"שית, מטריפה ומדאיגה: תגובת היועמ"שית וניסוח התגובה הוא ניסוח של פרקליט ליברמן ושל דוברו.
אבל אתם יודעים מה גם גלי בהרב מיארה לא מרשימה אותי כי עמדתי על עוד נקודה שכבר הוציאה אותי מדעתי ומכלי.
ניצב משה מזרחי, ראש אגף החקירות דאז במשטרת ישראל, העיד בקולו כי במסגרת אותה החקירה דאז, של ליברמן, היה מאויים תקופה לא קצרה והמידע על האיום המסווג הזה התקבל ממקור מסוים: "מודיעין זר שלח למודיעין שלנו".
שירותי הביון של מדינה זרה, במסגרת שיתוף הפעולה בין מדינות, נהוג לשתף מידע חיוני ולבקש עליו מידע אחר מאותה מדינה בתמורה; שום דבר בחינם. עכשיו אנחנו לא אנשי ביון ולא מבינים במידע מסווג אבל יש לכולנו קופסה בינונית על הכתפיים.. מידע מסווג המוצע על-ידי מדינה זרה למדינת ישראל הוא לא מידע של איום רצח בין כנופיות של פושע פלוני למתחרי אלמוני. מדינה זרה תציע מידע ברמת מדינה, ברמה הריגול בין מדינות. מרגל פלוני עשוי לרצוח מרגל אלמוני מהצד המקביל ובמקרה שלנו רצח של ניצב.
זה כן מטריף אותי ברמת האזרח. אבל את גלי בהרב מיארה לא הטריף, גם לא את אגף החקירות במשטרת ישראל של היום. והעדות הקולית של ניצב בדימוס משה מזרחי, איש מפלגת העבודה לא הליכוד, נותרה בעינה על הנייר: מודיעין זר שלח למודיעין שלנו. מדינה מטורפת על מסלול ההתאבדות.

                                                           _____________________________            


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון