עת לחיות ועת למות

באביב 2022 עברה ישראל גל טרור בו נרצחו 9 ישראלים בכל רחבי הארץ . את המאמר שלפניכם כתבתי כאשר הנרצחים היו רק שישה ובהשראתם.

פיגוע הירי בדיזנגוף אפריל 2022 – מתוך ויקיפדיה
פיגוע הירי בדיזנגוף אפריל 2022 – מתוך ויקיפדיה
*    *    *

                      

תארו לכם בחירות בהם ישראל משנה כיוון, מפלגת הציונות הדתית תחת סמוטריץ' ובן גביר נבחרת כמפלגה הגדולה להנהגת הימין והליכוד ונתניהו יורדים מהבמה. עידן חדש בישראל. תארו לכם את ממשלת סמוטריץ' ובן גביר, תארו לכם את שריה את הח"כים והחוקים שיעברו בכנסת המייצגת את הרוב התומך בממשלה. 

עידן חדש וחוקים חדשים תרתי משמע. במישור הלאומי יחוקק חוק גזר דין מוות לרוצחים בכוונה תחילה, בכללם הטרוריסטים אזרחי ישראל או לא. יגורשו משפחות מחבלים, עונשי מאסר ממושכים למחזיקי נשק לא חוקי וגזר דין מוות לאזרחים בוגדים השוללים רעיונית את קיום המדינה או משתפי פעולה עם תנועות טרור. בית המשפט העליון יחזור לממדיו המקוריים להיות ביה"ד העליון לערעורים והרשות השופטת תופרד הרמטית מהרשות המחוקקת והמבצעת.

במישור הפוליטי שאריות הימין הקונבנציונלי תתלכד תחת נתניהו שיגנה קשות את הממשלה ואת המדרון המסוכן שישראל מדרדרת אליו. במישור המדיני, המערבי במיוחד, ישראל תוכרז כמדינת אפרטהייד המדכא את התנועות הדמוקרטיות ואת האזרחים הערבים בגבולותיה. מועצת הביטחון תגנה את ישראל ותבטל את חברותה באו"ם. וכאן נערמות מספר שאלות. 

1- האם ארה"ב תנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל? 

2- היה וכן האם כל המערב ילך בעקבותיה? 

3- האם ישראל תפנה מזרחה לכיוון רוסיה וסין? 

4- ואף אם כן, האם היא תתקבל בזרועות פתוחות על ידן?

על 1, 2 אינני בטוח כלל וכלל. אינני בטוח אם המערב וארה"ב יתנתקו מישראל. העולם מכבד כוח בעיקר אם מהול בכנות. העולם מכבד את הכֶּנה עם עצמו המכבד את עצמו. לא שהעולם בית משפט לצדק, נהפוך הוא בית זונות לאינטרסים אבל הוא מקפיד על הכוח ובאופן בלתי מוסבר חושש מזה שעושה בו שימוש צודק. כל מי שהרים את ידו בעד הקמת המדינה נמנה על העולם הזה. 

אבל גם אם ארה"ב והמערב יתנתקו מישראל אינני רואה סכנה קיומית בנפילת ישראל לחיק המזרח. המטרה מקדשת את האמצעים מה עוד אם המטרה קיומית. אני מבחין בקיטוב מחודש בין המזרח למערב ואינני רואה מדוע המזרח ידחה את הצטרפותה של מדינה חזקה כישראל לגוש שלו.

אינני בטוח כלל וכלל שמדובר בהרפתקה לשבור פוליטית ומדינית בפנייה חדה של 180 מעלות. לזנוח את שפת הפוליטי קורקט ולדבר אל העולם דוגרי, לשים את הדברים על השולחן. אינני מסווג את המעשה הזה ואת השפה הזאת כהרפתקה ומעשה נועז, נהפוך אני חושב שהחוויה המפחידה והמסעירה לשמוע את טריקת הדלת של ששת המשפחות שהודיעו להם על רצח יקיריהם. כל אחד מועמד להתנסות בחוויה המסעירה הזאת. 

ההרפתקה היא לסגור כי חויה זו לי לא תקרה, להפנות גב להתנסות הזו ולסגור את הכבוד הלאומי בעדה. עם ששוכח את לוד הבוערת ואת התושבים היהודים המפוחדים והנצורים בבתיהם, את בתי הכנסת השרופים ואת "הערבים שניסו להרוג אותנו" – הוא עם שנוטל סיכונים ודוהר אל עבר משימה בלתי נודעת. זו ההרפתקה האמיתית שתוצאותיה בלתי ידועות. 

עת לחיות ועת למות, עת להסתכן ועת לשבת בשקט. המדינה שלנו צעירה מלהסתכן בהרפתקה של חידלון. עת למשול ועת להתייפייף, עת לדיפלומטיה ופוליטיקה ועת להטיית כף המאזניים והכרעה. עת לנתניהו ועת לסמוטריץ' ובן גביר; היום הייתי שם את ישראל בידיהם.

                                                     __________________________

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון