אין לנו אלוהים כאן למטה

אני רוצה לחדד את משמעות הדברים שמזה חודשים אומר משה סעדה מאז שיצא ממח"ש המחלקה לחקירת שוטרים, הוא היה סגן ראש מח"ש ותקופה משמעותית ראש מח"ש בפועל.
המפכ"ל רוני אלשיך - ויקיפדיה
המפכ"ל רוני אלשיך - ויקיפדיה
*   *   *

תארו לכם ילדה בת חמש שלא מכירה שום סמכות בעולם מעבר לסמכות אבא ואמא. ויום אחד מגיעה לאבא שלה ומתלוננת בפניו על השכן שחיבק אותה לא יפה מאוד מאוד חזק. הילדה מדווחת לו והולכת לישון בשקט כי היא יודעת שמכאן והלאה אבא יקח את הדבר לטיפולו והכל יהיה בסדר.
בואו נשדרג את המשל ונלך איתו כמה שנים קדימה. הילדה כבר בת 26 ויום אחד מגיעה לתחנת המשטרה בראשון ומבקשת לדווח על אונס, מישהו המתין לה בפינת רחוב חשוכה ואנס אותה. היא מספרת לחוקר את הסיפור בפירוט ואף היא הולכת לישון בשקט כי היא יודעת שמכאן והלאה משטרת ישראל תיקח את הדבר לטיפולה והכל יהיה בסדר.
נעלה עוד מדרגה. שוטרת במשטרת ישראל נאנסת על-ידי המפקד שלה, ניצב שבשבילה ובשביל כל התחנה הוא אלוהים, והיו דברים מעולם.. אם כן השוטרת הזאת מופיעה במשרדי מח"ש, מספרת את סיפורה והולכת לישון בשקט; בשביל זה קמה מח"ש בשביל לחקור את השוטרים והחוקרים, הכל יהיה בסדר.
שדרוג אחרון. חוקרת במח"ש נאנסת על ידי אלוהים בכבודו ובעצמו; המפכ"ל שמח"ש כפופה אליו אנס אותה, אבל עדיין יש לאן לפנות, בעולם התחתון שלנו יש אלוהי האלוהים והיא פונה לאביחי מנדלבליט היועמ"ש הוא אלוהי האלוהים על הארץ מתחת. היועמ"ש מזמן אותה, את הנאשם ואת פרקליט המדינה באופן בהול למשרדו, אבל כאן מסתבך העניין וקורא דבר שמונע מהנאנסת ללכת לישון בשקט.
האנס, המפכ"ל, בנוכחות אלוהי האלוהים מנדלבליט ולידו שי ניצן גוער בנאנסת, נכחו בפגישה ראש מח"ש וסגנו סעדה, צורח עליה צווח מרים את קולו מאיים לחסל אותה ולהביא שוטרת אחרת פרקטית במקומה שיכול לחיות לצידה. אלוהי האלוהים שומע את הדברים יושב בשקט ומגמגם משהו להרגיע את אלשיך. שום דבר יוצא מהפגישה, שום סיכום שום תוצאה.
הנאנסת הם ראש מח"ש אורי כרמל וסגנו משה סעדה. הם באו להתלונן בפני מנדלבליט וניצן על המפכ"ל אלשיך ששיבש חקירה ומנע את קיומה בפועל בפרשת אום אל-חיראן. המפכ"ל המשיך בתפקידו הרם, מעולם לא נחקר, ומשה סעדה פוטר בסופו של יום בניגוד להמלצות מפקדיו לשעבר בתוכם אורי כרמל שניסח לא מזמן מכתב ענייני בדברים שנידונו לעיל על פרשות האונס, מהילדה בת חמש עד הקצינה הבכירה במח"ש.

זאת רמת השחיתות אליה הגיעה היום ישראל. מסתבר שאין לנו אלוהים כאן למטה- סיכומו של דבר.

_____________________________________


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון