השחיתות

מושחתים או לא שאלתם – אז כן התשובה מובהקת: מושחתים ואבו אבוה, מושחתים עד צוואר. המוסדות שלנו נכשלו ומעלו בתפקידם והעובדות מונחות לפנינו . אני מעדיף אלף פעמים את השחיתות הסורית התמימה מאשר הישראלית המתוחכמת.

מפת השחיתות הבינלאומית – ויקיפדיה
מפת השחיתות הבינלאומית – ויקיפדיה

*     *     *


נו אז גל הירש מפכ"ל שסוכל או עבריין שסוכל, האם הוא נרדף או לא נרדף? בסך הכל מדובר בשאלה קלה כמעט בדיונית האם קיימת בישראל רשת עבריינית מפיוזית שלקחה לעצמה את תיק מינוי הצמרת החברתית והביטחונית או להד"ם אין דבר כזה בארץ הקודש; איילה חסון אומרת שכן ומנגד יואב יצחק אומר שלא ולאלף עזאזל למי להאמין.

ואגב הירש כמעט כל התקשורת אומרת שביבי נאשם עם כתב אישום כשר וברור בעוד חלק קטן מהתקשורת אומר שהתיקים נגדו תפורים. אז מדובר שוב בשאלה קטנטנה ושולית, האם יש לנו ראש ממשלה שפל ומושחת או שוב הרשת העבריינית בראשות היועמ"ש אמרה את מילתה ובסך הכל בקשה להוריד ראש ממשלה נבחר מכיסאו ולסכל כל אפשרות לחזרתו לבמה הציבורית? למי להאמין לעזאזל לזה או לזה.

עזבו פוליטיקה ובואו למרחב המחיה האזרחי. תגידו רומן זדורוב הרוצח או א.ק? המכון לרפואה משפטית מצא ראיה שמרחיקה את זדורוב מאות קילומטרים מזירת הרצח ולפתע פתאום העד אדיר חבאני קם לתחיה ועדותו נגד א.ק. נשקלת בכובד ראש גם חלק ניכר בציבור הישראלי אומר שתפרו לזדורוב תיק רצח, בעוד 3 ערכאות מתוכן אחת עליונה זיהו בתוקף את הרוצח וקראו לו רומן זדורוב; אז למי להאמין ולכל הרוחות.

עוד משהו קטן מה אתם אומרים ליברמן הזמין את רצח הניצב או לא? יוסי כמיסה טוען שכן ומטבע הדברים ליברמן טוען שלא אבל נופל בשגיאה טקטית מטרידה וטוען שכמיסה מעולם לא היה ממקורביו והיא לא, כן וכן כמיסה היה איש ליברמן ומקורב מאוד שלו ולמה איפה ליברמן שיקר ביודעין! המשטרה הפרקליטות והיועמ"שית מבקשים מהציבור בכל לשון של בקשה למסמס את התיק ולאייד אותו בעוד הציבור הסורר שואל ומתמרמר: האם ליברמן אימתני רוצח או אך ורק שר האוצר? מי זה ליברמן האמיתי קיבינימט.

עוד משהו קטן וזניח. איש מינורי צעיר משה סעדה סגן ראש מח"ש טוען בתוקף נגד שלושה אנשים זוטרים על כי כל אחד מהם איש מאפיה מסוכן מתהלך על שניים ועל כי הם פושעים במשרה מלאה מסכלים חקירות ומסיטים את האמת בחסות מעטה המשרה הבכירה שלהם. שלושת הזוטרים היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה זה הכל. שלושתם דחו את הביקורת הבונה נגדם בעוד הבעיה התעוררה כאשר ראשי מח"ש הקודמים הרצל שבירו ואורי כרמל גיבו את דברי סעדה ואף ניסחו מכתב בנידון ולמי איפה להאמין לאלה או לאלה, לאן הפעם תישאנו הרוח.

עוד סיפור שחיתות קטן והפעם ממדינה אחרת, מסוריה השכנה בצפון. אני יליד סוריה והסיפור ממקור ראשון. פעם אח שלי יוסי נתפס על-יד שוטר תנועה בחלב נוהג ללא רישיון. נלקח מיד לשיפוט מהיר והשופט השית עליו עונש מאסר של חודש וחצי בפועל. הוא היה אמור להילקח לכלא מיד לאחר המשפט אך לא אחד כיוסי שיסכים ללכת בקלות לבית הכלא ברגליו. הוא היה עובד ומשתכר טוב והוא הציע לשוטר שהיה אמור ללוות אותו לכלא שוחד שיתן לו שבוע להתארגן. השוטר קיבל ברצון אך אמר לו שזה יעלה לו הון תועפות יען צריך להתחלק בשלמונים עם קבוצה ענפה כולל כבוד השופט. העסקה יצאה לפועל ובתום השבוע הגיע השוטר שוב לקחת את יוסי ושוב הביצוע נדחה לשבוע. 

וכך עברו חודשים, כל שבוע מגיע השוטר מתאם עם יוסי מקבל את שלו והולך. אבל הבעיה הייתה שסכום השוחד היה שווה כמעט למשכורת השבועית שלו ולמרות האפקטיביות של העסקה יוסי הגיע למסקנה כי אין לעסק הזה סוף ושם לו סוף, החליט ללכת לכלא ולגמור עם הסיפור. וכן היה הלך לכלא וכולם חיו באושר ועושר.

ועכשיו לעוקץ של הסיפור. לא באתי לציין את האפקטיביות של עסקאות השוחד בחלב וגם לא באתי להלל ולשבח את השחיתות ההומנית של סוריה, שחיתות זו שחיתות בכל זמן ומקום. אבל יש הבדל בין השחיתות של הממסד בסוריה לבין הממסד בישראל. בסוריה 100 אחוז מהציבור הסורי יודע כי הממסד שלו מושחת; 100 אחוז לא 99 ולא 99.99, 100.

בישראל המצב שונה. בישראל חלק מהציבור חושב כי הממסד מושחת וחלק אחר חושב כי לא. חלק מאשים את אלה וחלק מאשים את אלה, חלק מאמין לאלה וחלק מאמין לאלה. באופן הזה נוצר קיטוב דורסני שקורא להשמדה עצמית. המסוכן שבדבר הלכידות הישראלית הלאומית הובקעה.

הסיבה להקצנה המרחבית אינה זניחה של מה בכך. לא מדובר במחלוקת זניחה מדובר במחלוקת ברומו של עולם בעניינים בבת עינינו. במחלוקת קריטית הרת אסון ב-360 מעלות, ראש ממשלה מושחת או קבוצה מאפיוזית קטנה ומסוכנת שחברה להוריד ראש ממשלה נבחר מכיסאו. רוצח ילדה מעוות או פרקליטות מעוותת. עבריין שסוכל בהצלחה מלהיות מפכ"ל או מפכ"ל טוב ומקצועי שסוכל על-ידי חבורה מושחתת שמבקשת להשאיר את מרכזי הכוח בידה. יועמ"ש + פרקליט המדינה + מפכ"ל מושחתים ודפוקים אחד אחד ששמו יד ביד לקחת את המערכת למצולות חשוכים מנשוא או סגן מפקד מח"ש שהעליל עליהם ואם כן מדוע לא נתבע מיידית על ידם. שר אוצר רוצח או איש ציבור טהור ותמים.

בסוריה אין את הקיטוב הזה כי סוריה מאוחדת בדעתה כאשר 100 אחוז של האוכלוסיה הסורית שותפה בדעתה ויודעת להצביע על עין השחיתות והמושחתים. זה טוב זה מקל, הידיעה אם כל הטוב. לא כן ישראל. היהודים לא יודעים לעשות חצי עבודה הם הכי טובים בכל עשייה בעשיית הטוב והרע. אין לנו כאן שטח מת של היסוס וחוסר ודאות. יש לנו 100 אחוזי ודאות לכל צד לכאן ולכאן. אין לנו מקרים בינוניים שמעבירים עליהם ערב בסלון, יש לנו מקרים שברומו של עולם, של ראש ממשלה מושחת וממול עומדת קבוצת אינטרסים מובהקת ומסוכנת. אותה קבוצה עומדת מול מפכ"ל שמנוי עליה או מפכ"ל נקי בר לבב שהעלילו עליו בהצלחה מרובה ומשכנעת. וכן הלאה אנשי מפתח של החברה נמצאים במרכז המחלוקת, אנשים שחייבים מתוקף תפקידם ומהותם להיות נאמנים למערכת, יועמ"ש, ראש התביעה הציבורית, ראש הממשלה, שר אוצר ראש מפלגה, בית המשפט העליון האם לצידנו או לצרינו, האם נציגו בועדת הבחירות נאמן או מזייף את הבחירות. האם ראש הממשלה שלי מושחת, האם לובשי הגלימה השחורה בבית המשפט העליון מושחתים עד הצוואר, האם האמונים על שלום הציבור ובטחונו מושחתים?

מושחתים או לא שאלתם, אז כן התשובה מובהקת: מושחתים ואבו אבוה, מושחתים עד צוואר. המוסדות שלנו נכשלו ומעלו בתפקידם והעובדות מונחות לפנינו. אני מעדיף אלף פעמים את השחיתות הסורית התמימה מאשר הישראלית המתוחכמת, אתם יודעים למה? כי הסורים לאחר מלחמת האחים התפזרו בעולם מאוחדים בדעתם והם יודעים טוב מי בגד בהם ומי לא, אני קורא ערבית ומעיין בהרבה פורומים של גולים סורים במיוחד גולי חלב שנטשו את עירם, הם מאוחדים בדעתם ויודעים לזהות את האויב הצורם, את דאע"ש מצד שהחריב את מדינתם ואת בשאר אל אסד שמסר את מדינתם בידי הרוסים והאירנים שהחריבו את מה שהותיר דאע"ש. וכן יש את התחושה שיום אחד יחזרו לארצם ולמולדתם. 

אני קורא גם עברית והיהודים בארץ ומחוצה לה חלוקים לא מאוחדים. יש קיטוב בחברה וזה לא משהו של מה בכך זה משהו מסוכן שהביא אותנו למבוי סתום שאין ממנו יציאה לא לכאן ולא לכאן. אני מדבר על חורבן הבית באשמת קבוצת המושחתים מצד, ומהצד השני עומדת קבוצה שלא עושה כלום עם אוזלת יד מבישה. אבוי לנו וחבל על כל אבן ובניין שבנינו.

                                              _____________________

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון