חידת נתניהו

בואו נתמקד בעובדות. זה מה ששמעתי מאיש חכם אחד שציין כי זו לא הפעם הראשונה שנתניהו לא מגבה ואף משמיץ את אנשיו שלא לצורך! זכורה המתקפה של נתניהו על ד"ר מרדכי קידר בנוגע לדבריו על רצח רבין. עוד זכור חוסר הגיבוי שלו לגל הירש, ליואב גלנט, לאורלי בן ארי ודן אלדד, לשופטת גרסטל, ליעקב נאמן, לקהלני, לדני סימן ולכל אלו שהמערכת הצליחה ליירטם ולסכל את מינויים. 

ודווקא כעת כאשר כל הלכלוך של המשטרה והפרקליטות מתחילים לצוף על פני השטח, דווקא כעת כאשר נחשפים כל הפשעים מצד המשטרה והפרקליטות בגיבוי בית המשפט העליון, דווקא כעת כאשר נדרשים ללחוץ על הגז ולגבות את האנשים שנלחמים בשטח- דווקא עכשיו נתניהו מתקשר לאסתר חיות ותוקף את דבריו של אמסלם. 

אישית חשתי באי נוחות כשעמדתי על ההתנהגות המוזרה, לא נגיד האבסורדית, של נתניהו לגבי האליטה המשפטית ובראשה העליון. זה מזמן ידעתי כי העליון הוא ראש חוש הנחש בכל הנוגע לניתוק ישראל מיהדותה והבאתה בהדרגה ובבטחה למדינת כל אזרחיה. לא הבנתי את פשר הגנת נתניהו על העליון עד כדי שימור הכוח שלו. נתניהו שימר את כוח העליון והאדיר אותו, למה! לא מזמן חשבתי על טעות אסטרטגית של נתניהו המסתכמת בזאת שביקש עבור העשייה המדינית שלו שקט תעשייתי והוא שילם פשוט פרוטקשן למערכת המשפט שיניחו לו לעבוד. זה מה שחשבתי לא לפני הרבה זמן. היום אני חושב אחרת, אני מפקפק במניעים של נתניהו. עוד לא עמדתי על המניעים האלה אבל איני סגור על שום דבר.

מצד שני שמעתי גם את זאת: באמת ציפיתם שנתניהו יתמוך בפומבי באמסלם ולא יתנער מדבריו? אתם שוכחים שנתניהו עומד לדין לא אתם, הוא עומד בן הפטיש לסדין ויכול שמחר בשלב הערעורים משפטו יגיע לבג״צ. ובכל אופן אתם עומדים למשפט או הוא ששם את צווארו מתחת לסכין. הוא צריך גם לדאוג לעצמו, ואפילו אם צריך לזייף. נתניהו מסתכל עשרות שנים קדימה. 

אז יש לכאן ולכאן כל אחד מבין את נתניהו אחרת, מנסה לדבררו ולהסביר את מהלכיו ואני בוחר לספר לכם את הסיפור להלן: היו היה איש אחד שהיה לו בן חכם שהעריץ אותו, הילד העריץ את אביו. הילד הזה בחן את התנהגות אביו ואת מעשיו, הוא ניסה להתחקות אחר תנועותיו לבחון אותן לנמק אותן במטרה ללמוד מאביו וללכת בדרכו. פעם אחת הוא ראה את אביו נכנס לבית זונות ומיד הסיק שאביו הצדיק הולך להציל את אחת הנשים המסכנות שנקלעה לא מרצונה למקום הזה, איזה אבא טוב. פעם אחרת ראה את אביו שהוא דתי אדוק נכנס למסעדה שמגישה חזיר ופירות ים. וואו בטח הוא ניסה לעקוב אחר בחור יהודי שאוכל טריפות וביקש להחזירו בתשובה. איזה אבא צדיק יש לי. וכך עברו השנים עד שהילד הבין שאביו רודף נשים ומתחזה ליהודי דתי. 

לא יודע מי זה נתניהו. הוא עשה טוב למדינה והוא מנהיג הימין; אלה העובדות וישנן עוד עובדות. בכל הנוגע למערכת המשפט ובמיוחד לעליון הוא שמר עליהם ושימר את כוחם, מאז ומתמיד לא רק עכשיו כאשר הסכין מונחת על צווארו. למה? לא יודע, עדיין לא יודע אבל בואו נהיה דבוקים לעובדות בלי לנמק את מעשיו. בואו נהיה בסטנד ביי; זה המצב הכי נכון שאדם חושב צריך להימצא בו כאשר נקלע למצב מוזר מצריך בחינה. 

אסיים בתהיית התהיות. מה שהביא אותנו לממשלה הזאת הם כמיליון מצביעי ימין שהלכו למרכז שמאל. אם ננסה לראות מעבר למילים ונחפש את הסיבה מדוע ארבעים אחוז מהכוח האלקטורלי של הימין נטשו את הבית שלהם והלכו לרעות בשדות זרים, אני מעריך שנמצא את התשובה במסר הבלתי ברור של הימין שנתניהו משדר. בכל הנוגע למדיניות הפנים נתניהו משדר זיגזג והנטישה האלקטורלית ההמונית של הימין משקפת זאת. בכל הנוגע למערכת המשפט ובמיוחד לעליון נתניהו שמר ושימֶּר את כוחם; למה? לא בדיוק יודע. זה נקרא זיגזג.

                                           _______________________________

 

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון