האבסורד בהתנערות נתניהו מאמסלם

על רקע התנערות נתניהו מדברי אמסלם הדוגרי הישיר והנאמן כסרגל לדרך – התנערות שהשאירה את הרוב המוחלט של מחנה הימין עם פה פעור, אביא להלן דוגמה מאפיינת של פיגורה שאוהבת באמת את ביבי וחזקה עליה כי התנהלותו והתנערותו נכונים הם הגם ולעת עתה אינם מובנים. 

"המערכת השמאלנים עומדת לתפור אותו להרבה זמן בכלא. הוא חייב לנהוג בשיקול הדעת מולה. מנהיג צריך לנהוג בחוכמה ורק בזמן המתאים לירות לאן שצריך. כרגע הוא לא נמצא ברגע המתאים הזה. ברור שהוא לא אומר את האמת שלו מול המערכת". 

ואלה דבריי. כאן בדיוק הדגש והאיש שנימק את התנהגות נתניהו לעיל שם את האצבע על הדגש הזה. כך מתנהג אינדיבידואל כמוני וכמוך מול מערכת תהא אשר תהא; צריך לנהוג בחוכמה ושיקול דעת מולה. לא צריך ללכת עם הראש בקיר כך שרק בזמן המתאים לירות לאן שצריך.

אבל בניגוד לאינדיבידואל, מנהיג המייצג מיליונים או נציג מדינה שמייצג בעצמו מערכת ומדבר בשמה, ההתנהגות שלו צריכה להיות מונחת על השולחן וחשופה שתיראה כי כל המיליונים שאתה מייצג משפיעים ומושפעים גם על אופן התנהגותך וגם על התנהגות המערכת מולך, בין אם תתנהג כאינדיבידואל או כמנהיג, ההשפעה תמשיך להיות קיימת. 

השאלה למה לא להשתמש בכוח האטומי הזה של השפעת המיליונים ולנתב את הכוח הזה כגורם משפיע נגד המערכת המושחתת והכוחנית שאתה מתמודד מולה. למה לגרום נחת למערכת הפגומה מולך ולהוריד מעליה גורם כה כוחני ומשפיע הלא הם המיליונים שאתה מייצג. 

זאת הייתה הטעות האסטרטגית של נתניהו כשהיה ליד ההגה וליקק למערכת המשפט וכאילו רק הוא עומד מולה, והוא באמת חשב כאינדיבידואל הנוהג בחכמה שבזמן המתאים יירה לאן שצריך. את תוצאות הטעות האסטרטגית שלו כולנו כולל אותו חיים עכשיו.

מקווה שמדובר בטעות אסטרטגית של בנימין נתניהו לא בסוס טרויאני כה מתוחכם שנכנס מהשער הראשי לימין – דוגמה הפוכה של אלי כהן שכמעט והיה לנשיא סוריה מטעם ישראל. אני מעריך אינטלקטואלית את נתניהו ומהטעם הזה חושד בו; הוא לא אמור ליפול בטעות אסטרטגית כזאת. בימים כאלה אני חושד גם בצל שלי.

                                                 _____________________________                         

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון