נתניהו בנט-לפיד ופגסוס

הם אמרו 'נתניהו הכשיר את עבאס' והלכו לתת לעבאס את מפתחות המדינה, את הממשלה + 54 מיליארד לפיסטוקים. נתניהו היה מוכן להשלים את הקואליציה בעזרת 4 השרצים של רע"ם ולמנוע מהשמאל האנטי-ציוני לקחת את מפתחות המדינה מבלי למסור בידי רע"ם משהו של ממש. נתניהו לא התכוון לתת לעבאס את חצי המדינה אלא להשתמש בו כממחטה חד פעמית לנגב ולזרוק, אולם היה לנתניהו קו אדום שלא היה מוכן לעבור אותו. עובדה היא שהמתחרים שלו בשמאל כולל בנט וסער גברו עליו בסוף היום, הרכיבו ממשלה ונתנו לעבאס את מפתחות המדינה. 

ועכשיו הם אומרים 'נתניהו הכשיר את פגסוס' והלכו, בנט לפיד מנדלבליט בן-ארי סער ליברמן סגלוביץ וניצן – חצי מוסדות מדינה הלכו יד ביד עם מפכ"ל המשטרה והשתמשו בפגסוס בשביל לצוד עדי-מדינה ולהפיל ראש ממשלה נבחר. זאת לא משטרה שאיבדה את הבלמים, זאת משטרה ששיתפה פעולה עם פושעים להפיל משטר דמוקרטי נבחר.


גדעון סער באולפן וואלה
גדעון סער באולפן וואלה: מכשיר פלאן בי
▪  ▪  ▪


פרשת  רע"ם חוזרת על עצמה אבל עם כוח סוס כפול ומכופל. נתניהו ניהל משא ומתן עם עבאס וללא ספק הבטיח לו תמורה וגם בנט-לפיד ניהלו משא ומתן עם עבאס ובתמורה הבטיחו תמורה, שמו בידיו את מפתחות המדינה ובנוסף נתנו לו לשלוט אישית בתקציב אדיר של 54 מיליארד שקלים. כמה נתן ביבי שבע? שמונה? מאיתנו תקבל פי עשר בכל המישורים, גם הפוליטיים וגם הכספיים. עבאס עשה אחד עוד אחד וחתם. התירוץ הלאומי שהיה בפיהם "נתניהו הכשיר את עבאס". 

נתניהו הכשיר את עבאס אבל לא נתן לו את מפתחות המדינה, את מפתחות הממשלה, את היכולת העצמונית לסגור את הבסטה מתי שיתאים לו. הוא לא נתן לו לשלוט אישית ומפלגתית בתקציב אדיר ממדים של 50 מיליארד. האמת אינני יודע מה נתניהו הבטיח או נתן, אבל נתניהו לא היה נותן לאיש את מפתחות הממשלה כי הוא ראש הממשלה. גם את לפיד שר האוצר שלו פיטר כאשר הרגיש אצלו עצמאות יתר ואין ספק כי סיכן בזאת את יציבות הממשלה, אבל זה מראה לנו היכן מגיע הקו האדום של נתניהו ואיפה הוא עוצר. נתניהו לא היה נותן את המדינה בידי עבאס גם לא היה משתף אותו בניהול תקציב המדינה, וניהול של 50 מיליארד דולר נכנס ללא ספק בהגדרת "ניהול התקציב הלאומי" גם אם התקציב מיועד למגזר הערבי. 

באופן הזה נתניהו איבד את עבאס כי לא יכל לעמוד בפני המתחרים. הוא הפסיד לבנט-לפיד את הממשלה והיה מוכן להפסד. היה מוכן להפסיד לבנט-לפיד אך לא לעבאס, זו עובדה היסטורית. אין ויכוח כי עבאס היה מעדיף ללכת עם נתניהו מאשר עם ממשלה היושבת על כרעי תרנגולת; גם זו עובדה היסטורית. 

היום ההיסטוריה חוזרת על עצמה, וכפי שציינתי היא חוזרת עם כוח סוס כפול ומכופל. פרשת פגסוס, הפרשה החמורה ביותר בהיסטוריה הישראלית. אני מעדיף להתחיל מהסוף עם פִמפומו של המפמפם הרשמי מטעם הממשלה עמית סגל. מי שלא יודע- לפמפם זה לדחוס לסירוגין שוב ושוב את הרעיון הרצוי עד להתקבע בתודעה. 

בתדריך האחרון של סגל לקהל צופיו במהדורת החדשות 12 ובסיום התדריך פמפם משהו מאוד מסוים וסיכם את האפשרויות של העומדים מאחורי פרשת פגסוס; מי נתן את ההוראה. הסיכום של סגל בתמלול חופשי: "האם יש במשטרה יחידה שחורה, קרי גוף מסוים שפועל על דעת עצמו שהתפתחה בו תת תרבות עבריינית שבה כל אחד עושה מה שבא לו. זה יצטרך לעמוד בלב החקירה".

כפי שהגדרתי את הפִמפום – זה מה שנשאר בתודעה מתידרוך סגל: יש במשטרה יחידה שחורה שהתפתחה בה תת תרבות עבריינית בה כל אחד עושה מה שבא לו והיחידה הזאת, הדגש, פועלת על דעת עצמה. זה לב העניין והחקירה בלשון סגל. זה הרעיון שקוּבָּע בתודעה על-פי סגל המפמפם הרשמי מטעם הממשלה ולפי ההנחיה האסטרטגית שלה. כן היציאה הטובה ביותר היא שכל העסק יתחיל ויגמר במתי מעט, בקבוצה אחת פראית במשטרה שלקחה את החוק לידה והשתעשה בפגסוס. הם כבר יסגרו עניין עם כמה אנשים שיסכימו להיות קורבן מרצון או לא. זה מה שפמפם סגל בשליחות הממשלה וזו היציאה הטובה והחלקה ביותר לכל. 

אבל יש גם פלאן בי למקרה שמשהו ישתבש, יש את "נתניהו הכשיר את פגסוס"- או את עבאס מעולמות מקבילים למי שזוכר. היום, יום כתיבת המאמר סער הלך לוואלה בשביל להתחיל ולפמפם את פלאן בי. מתוך הכתבה בוואלה: בליכוד לא מעוניינים בחקירת הפרשה. אסטרטגיית נתניהו היא "דה לגיטימציה לועדת החקירה". סער האשים כי בליכוד מאוד מוטרדים מחקירת הטענות לריגול משטרתי. "אני חושב שהם כנראה מאוד מוטרדים מהחקירה" – פִמפם סער שוב ושוב.  

"אין ספק כי נתניהו ניהל משא ומתן עם עבאס" ועל אותו משקל "אין ספק כי בתקופת נתניהו נעשה שימוש בתוכנת פגסוס בתוך הקו הירוק ומחוצה לו". אינני מתיימר לדברר את נתניהו ואת השיקולים שלו, נתניהו היה אחראי גם על פעילות המוסד ואין צל צילו של ספק כי קיבל החלטות שלא בדיוק עומדות במבחן המנהל התקין אילו היו נבחנות בעדשת התוכנית של 'עובדה' או תוכנית התחקירים שפעם הייתה של רפי גינת, או 60 דקות של CBS. כל גופי המודיעין בעולם פועלים בעלטה וגם המוסד פועל בעלטה, זאת כי כל אומות העולם הגיעו לכלל הבנה כי האינטרס הלאומי מעל לכל השיקולים כולל אלה הנגזרים ממוגבלות הדמוקרטיה וזכות הפרט. 

לא במקרה אישור פעולות המוסד ונטל האחריות עליהן מוטלים על אותו איש שהציבור נתן בו אמון ובחר בו לעמוד בראש ממשלתו לנהלה. נתניהו גם אישר את תוכנת פגסוס והאחריות המיניסטריאלית מוטלת עליו על כל המשתמע מכך מחוץ לגבולות ישראל גם בתוכם. אין ספק כי נעשו שיקולים מוטעים בפעולות המוסד בפגסוס ובמה לא- בתקופת נתניהו בנט שרון או גולדה מאיר. אבל אני מאמין לבנט ולנתניהו ולשרון שהאינטרס הלאומי עמד בפניהם בין אם השיקול שלהם היה נכון או מוטעה, בין אם נעשה בהוראה ישירה שלהם או של הדרג מתחתיהם, איש לא יתלה אותם בכיכר על כי טעו בשיקולם ואין ספק כי תמיד יש לחקור לתקן ולייעל, אבל בשום אופן לא חקירה פלילית ותיקון פלילי כי הטועים והשוגים ואף המתרברבים – מטרתם לא הייתה להחטיא לסרוח או למעוד. ושוב אין להטיל ספק לא בנתניהו ולא בבנט. 

אבל אם בנט ולפיד ומנדלבליט ותירוש ובן-ארי וסער וליברמן וסגלוביץ וניצן – אם חצי מוסדות מדינה שמים יד ביד עם מפכ"ל המשטרה ומשתמשים בפגסוס בשביל לצוד עדי-מדינה ולהפיל ראש ממשלה נבחר אזי זאת לא טעות זו הפיכה, זה פשע עם. זאת לא משטרה שאיבדה את הבלמים, זאת משטרה ששיתפה פעולה עם פושעים להפיל ממשל נבחר. 

הרשימה כפי שהתפרסמה בכלכליסט התפלגה לשניים. החלק הראשון כלל מנכ"לי משרדים ממשלתיים, יו"ר ועד עובדים, ראשי ערים, ראשי מועצות ואיש עסקים. כל אחד בא ממקום אחר, אין מכנה משותף ביניהם, תשע אנשים. החלק השני של הרשימה כלל את: 

אבירם אלעד: מנכ"ל חדשות 13 ולשעבר עורך אתר וואלה.

אילן ישועה: לשעבר מנכ"ל וואלה.

סטלה הנדלר: לשעבר מנכ"לית בזק.

אבי ברגר: לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת.

דודו מזרחי: מנכ"ל בזק.

איריס אלוביץ': בת זוגו של שאול, בעל השליטה בבזק לשעבר.

שלמה פילבר: לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת.

אבנר נתניהו: בנו של ראש הממשלה לשעבר. 

כאן כולם באו ממקום אחד מסווג ויש מכנה משותף ביניהם: תיקי האלפים. 50 אחוז מפגסוס. 

ברשימת אישי הציבור שבטלפונים שלהם הושתלה תוכנת פגסוס נחצו כל קווי ההיגיון הדמיון והאינטליגנציה כאשר טענו כי זו הרשימה השמית של כל המצותתים מתקופת נתניהו עד הלום, וכאילו תכלית הציתות הינה אחת. זו טענה שפוגעת באינטליגנציה שלנו, ביכולת השכלית ובכושר התפיסה שלנו. "בתקופת נתניהו נעשה שימוש בפגסוס והליכוד חושש מהחקירה" זה הפלאן בי של סער והסביבה שלו. זה אותו פלאן בי כאשר חברו לאויבי ישראל וטענו בלהט "נתניהו הכשיר את עבאס". 

סער אתה כישלון אינטלקטואלי אם חשבת שפלאן בי שלך יעבוד והכל יהיה בסדר. אתם פשעתם היפלתם ממשל דמוקרטי ומקומכם בכלא שמור. יש לתפוס אותכם עוד היום ולאסור אותכם בכבלים, אתם אויבי העם והדמוקרטיה. אבל המשטרה לא תעשה זאת כי היא בשליטתכם; אנחנו העם צריכים לעשות את העבודה שאין מנוס ממנה: לצאת לרחוב לאסור אותכם ולזרוק אותכם לכלבים, זו תהיה הפיכה מתקנת.

                                              __________________________________ 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון