בית זונות

"המחוקק בישראל אסר על שופט, דהיינו לא הקנה לו את סמכות השיפוט להכריז על בר-פירעון לפושט רגל ולהקנות את רכושו לנאמן מטעמו. זה הדין בכל מדינה דמוקרטית" כך אמר לי היום יהודי אחד.

בבית זונות אנושי אפשר למצוא גם אנושיות
בבית זונות אנושי אפשר למצוא גם אנושיות
▪  ▪  ▪

 

אני הולך לתאר לכם קייס אומלל קשה לעיכול שנתקלתי בו היום. יהודי אחד ועל אף שהינו בעל רכוש בר פירעון הוכרז בעל כורחו לפושט רגל, רכושו נלקח ממנו ונמסר לנאמן מטעמו. ליהודי הזה הייתה בפיו בקשה צנועה אחת מבית המשפט: הראו נא לי היכן הקנה המחוקק את הסמכות המשפטית להכריז על בר-פירעון לפושט רגל ולהקנות את רכושו לנאמן מטעמו. עשר שנים הוא מסתובב עם הבקשה הקונקרטית הזאת וכל השופטים שדנו בתיקו מסרבים לגלות לו את סוד הדבר ואף חסמו את זכותו לגישה חופשית להוכחת אי-חוקיות ההכרזה וההליכים למימושה והוציאו צו חוסם גילוי, פשוטו כמשמעו. תחת חסות ההכרזה האומללה של פשיטת הרגל רכושו מצטמצם עם השנים ונגנב, נעלם. המדובר איפוא בקייס טיפוסי של פשע שוחד מרמה והפרת אמונים, בו מעורבים שופטים בישראל. 

כשלעצמי אני חושב שמערכת המשפט רחוקה מלייצג מערכת צדק, רחוקה שנות אור. קודם כל ומעל לכל אי השוויון המוחלט שמייצגת מערכת זו לגבי הגישה לבית המשפט העליון. במקרה של היהודי הזה למשל בית המשפט העליון אמור להתכנס ולדון בסוגיה שלו דהיינו בשאלה הקונקרטית האמיתית שלו ולתת לה מענה. אבל כאן יש בעיה של כסף, ומעבר לזה שיש לשלם לעו"ד מהשורה הראשונה שמתמחה בסוגית העליון, יש גם להפקיד בקופת בית המשפט סכום כסף נכבד מאוד בשביל שבית המשפט יואיל לדון בסוגיה. יחד עם זאת המערכת המשפטית אומרת ליהודי הזה שהוא פושט רגל ואם כן מהיכן יביא את הכסף בשביל הסעד הנדרש לו מהעליון. 

אם כן ובכל הנוגע לגישה למערכת המשפט אין שוויון בין כל האזרחים ויש לנו איפוא שני סניפים למערכת המשפט: סניף שמציע צדק משווע לאמידים וסניף שני לחסרי יכולת שמציע צדק חלקי. מסעדת גורמה למי שיכול לשלם ומסעדת פועלים עם חולדות מסתובבות בין הרגליים לעמך. זה לא צדק זה בית זונות עם תעריף למזמוז, תעריף אחר לחדירה ותעריף הרבה יותר גבוה לסקס אורלי. ועוד לא דיברתי על בגץ לימין ובגץ לשמאל, שם אתקשה למצוא מקבילה שתמחיש את הקייס, גם לא בית זונות. 

בבית זונות אנושי אפשר למצוא גם אנושיות. לקוח שנפל טוב על המוכרת אפשר שתרד לו גם אם לא נמצא בכיסו את הסכום הדרוש לסעודת הגורמה. לקוח מסכן אחר יכול לקבל אפגרייד בתעריף אם ידע לנגן על העצב הנכון של הדיילת או הדייל – ששרת התחבורה לא תכעס עלי. לא כן בעליון, שם אין אנושיות ולא אפגרייד, או יש כסף או אין. שם אין מספרים בחינם נקודה סוף. 

חיממתי אותכם.. אם כן וכל אי אלו שהתחממו די והותר תבקשו מהילדים ללכת לבקר דחוף את החברים ואת בני הדודים והדודות ותבקשו מבת הזוג דחוף קפה למיטה. ובעודה מערבבת את הסוכר עם הקפה הרותח ופניה לאש יוקדת מהלהבה תקוף מקו אש האחורי בלי אישורה שיהיה במטבח, אסטרטגיה כזו אפילו שופט בעליון לא חשב עליה נשבע לכם.

                                                                          ________________________________ 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון