ממשלה נבוכה

מתוך תמונת המאקרו הכללית אני מסיק עובדה מסוכנת: לנתניהו היה מרחב של שיקול בטחוני; לבנט אין. הבעיה היא שגם האויב יודע את זאת.

ואלה תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 – תוצאות האמת:

תוצאות הבחירות לכנסת ה-24
▪  ▪  ▪


בנט
הוא ראש הממשלה. הוא יו"ר ימינה שהתכווצה בנתיים לשישה מנדטים במקום שבעה. המטריה הפרלמנטרית של הממשלה הזאת פורשת את צלה על 57 מנדטים + 4 מנדטים של רע"ם עם אופציה להנעת ששת המנדטים של המשותפת למקרה ויחול זעזוע מה מתוך רע"ם. 

מעל ל-20 שריפות הוצתו אתמול כתוצאה מבלוני תופת שהופרחו מעזה השכנה. וכן הייתה תגובה: צה"ל הפציץ חולות. צה"ל מקבל פקודות מחדר הפיקוד המדיני שחברים בו אמנם בנט וסער אבל גם מרץ לפיד ומיכאלי. אלה האחרונים + עבאס והמשותפת לא ימשיכו להרים את אצבעותיהם עם הפגזה "אפקטיבית" וזו לא השערה זו עובדה. בנט היה חייב להפגיז חולות בשביל לקיים את "המילה" שלו תרתי משמע: גם לעם ישראל הנה "אמרתי ועשיתי" גם לעבאס ולמשותפת שההפגזה הו תהייה בחולות. והאמת תיאמר: לא כי בנט לא רוצה להגיב כי אם בנט לא יכול להגיב, אין לו אישור להגיב מחברי ממשלתו ומראש הממשלה החליפי לפיד. זה כל הסיפור של ממשלת בנט על רגל אחת.

וואו נתתי לי מכת מחץ. גם נתניהו לא הגיב על כל בלון תבערה. גם הוא שקל אם להבעיר את עזה על כל טיל ובלון או להחליק ולהכיל בשביל לא להבעיר את האזור. היה לנתניהו שיקול בטחוני ולא פעם השתמש בשיקול הזה לקולא לא לחומרא. אם כן, אומרת הממשלה הנוכחית, מה לך כי תלין על בנט ועל שיקוליו ואני עונה לממשלה הנוכחית ולראש ממשלתה: יש הבדל גדול בין שיקול לשיקול: היו היה לנתניהו מרחב של שיקול בטחוני בעוד לבנט אין שום מרחב לשיקול בטחוני; לבנט אין אף ס"מ אחד של מרחב שיאפשר לו לנוע בתוכו ולשקול. 

במבצע האחרון "שומר החומות" בעזה למדנו מה ההבדל בין הפצצת חולות להפצצות אמיתיות כואבות כגון הורדת מגדלים, הורדת חוליות חיות, הפצצת מנהרות על תושביהם, אלה ההפגזות שאני קורא להן "אפקטיביות" ואני חוזר ברשותכם לאותה התהייה: האם מהקבינט המדיני-בטחוני שחברים בו בין היתר מר"ץ לפיד ומיכאלי יצאה אתמול ו/או תצא בעתיד פקודה לצה"ל להפגיז את עזה הפגזה "אפקטיבית"?

ותהייה שנייה: נניח שבנט סער וליברמן ברגע אנושי נדיר עלה להם הסעיף הימני לראש והחליטו להפציץ מנהרה באמצע עזה על תושביה או להוריד איזה מגדל, האם לעניות דעתכם השמש תמשיך לזרוח במזרח ולשקוע במערב, ניצן הורוביץ יאיר לפיד ומירב מיכאלי ימשיכו עם בנט כאשר עבאס וחברי המשותפת ימשיכו להרים את אצבעותיהם עבור המשכיות הממשלה שהחליטה על הפגזה "אפקטיבית" עם חורבן אמיתי עם שהידים שליבם חדל לפעום בגלל ההפצצה? האם אתם רואים, באווירה "אפקטיבית" כגון זו, את מנסור עבאס ואחמד טיבי יוצאים מאולם הכנסת ונמנעים בהצבעת אי אמון במטרה לתת רשת ביטחון לממשלה "אפקטיבית" שלא תיפול חלילה? 

לא אינני רואה תמונה כזו ואני מסיק מכך עובדה מסוכנת: לנתניהו היה מרחב של שיקול בטחוני; לבנט אין.

הבעיה היא שגם האויב יודע את זאת, גם עזה גם איראן גם סוריה. גם אבו מאזן ונסראללה. זו העובדה היותר מסוכנת. אם תרצו – גם ידידותנו הנלהבות ביותר יודעות את זאת גם אירופה וארה"ב. הם יפנימו כי אין לממשלה הזאת מרחב מספיק של שיקול ביטחוני והשאלה עד כמה ינצלו את הידע הזה ובאיזה מישור.

                                              ________________________________ 

              

                                     

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון