דמוקרטיה: חלום פילוסופי בהקיץ

אני מגיע למסקנה כי ללא דיקטטורה העולם לא יצעד, העולם זקוק לדיקטטורה; דמוקרטיה זה חלום פילוסופי בהקיץ, מעולם לא הייתה דמוקרטיה ולעולם לא תתקיים; לא על כדור הארץ ולא עם הגזע האנושי המיישב אותו.

ממשלת צללים [צילום: יוטיוב]
ממשלת צללים - צילום: יוטיוב
▪  ▪  ▪


אז
מה היה לנו. השעון הכרונולוגי האנושי, לכל הנוגע בסוגי הדיקטטורה שמשלו לדורותיהם בכדור הארץ, נחלק לשניים: מונרכיה למונרכיה אבסולוטית. המונרכיה שלטה אלפי השנים בכדור הכחול ודיכאה ביד ברזל את כיסי ההתנגדויות שצצו פה ושם מאנשים תמהונים שקראו לעצמם אנשי חופש בעלי זכויות. וכך עד שבאה קבוצה אנושית מתוחכמת בעת החדשה, הציעה מונרכיה אבסולוטית וקראה לה 'דמוקרטיה'. באופן הזה, אמרה הקבוצה המתוחכמת, נדכּא ביד יעילה את כל כיסי ההתנגדויות למונרכיה שלנו ונעשה זאת באופן אבסולוטי מבלי לצרוך טיפת כוח או מאמץ. 

רוצים חופש ושלטון דמוקרטי? הנה לכם שלטון דמוקרטי עם שלושת הרשויות שלו השופטת המחוקקת והמבצעת. אבל נסתיר מהם טריק קטן: הרשות המבצעת האמיתית תחיה בצללים ותנהיג מאחורי הקלעים את המונרכיה בעזרת הכסף שתקנה בו את מרכזי הכוח המרכזיים בחברה, כגון את ענף התקשורת שיפעיל עבורנו שני המרכזים החיוניים למונרכיה: את מרכז הצנזורה שישלוט במידע המוזרם לתושבים, ואת המרכז להנדסת התודעה שיהנדס עבורנו פשוטו כמשמעו את תודעת התושבים (במאמר בקישור של ד"ר גדי טאוב הסבר מלא ומפורט לאופן וסדר העבודה של שני המרכזים החיוניים האלה). 

נקנה גם את ענף האקדמיה שידכּא עבורנו את המוחות הבלתי נלאים לקידום החופש וחירות המידע. הוא ידכּאם בעודם באיבם ישירות מהפקולטות השונות לפני שיצאו ממעבדות האוניברסיטאיות וירעילו את אוויר העולם. אין באמתחתי דוגמה יפה מד"ר אורי מילשטיין היסטוריון וחוקר צבאי שדוכּא בראשית דרכו ביד ברזל ועבר מידור מקצועי: בוצעה חציצה הרמטית בינו לבין כל חומה אקדמאית ללא יוצא מן הכלל, פשוט נחסמה גישתו לתחומי האקדמיה. 

דרך המרכז האקדמי, אגב, נרכשה דריסת רגל לעוד ענפים ממוסדים וחשובים בחברה כגון משטרה וצבא. דריסת הרגל הזו נעשתה באמצעות הקרנות השונות הפועלות לאור היום תחת שמות ומטרות פיקטיביות למשעי, הטובה מכולן הקרן לישראל חדשה. 

גם הענף המשפטי נרכש על-ידי המונרכיה האבסולוטית לדכּא באמצעותו כל עכּבה או מכשול שהענפים האחרים לא הצליחו לדכּא. הענף המשפטי הוא החומה האחרונה למונרכיה אבסולוטית הפועלת בצללים ורק במקרים בהולים נקרא לדגל ופועל באופן גלוי וכוחני מכל יתר הענפים. דוגמה טובה היא פרשת מנדלבליט וצו איסור פרסום הקלטות שדרס ברגל גסה כל היגיון אפשרי והותיר את הכיסא החשוב למונרכיה על מקומו. ישנן עוד דוגמאות ברורות המדגישות את הפעולות הנגלות חסרות הריסון שהוטלו על הענף המשפטי ואת תכונת 'הנפקא מינא' מפעולות אלה המלמדות על מאפיין 'החומה האחרונה' שתחת המטרייה שלה חוסים אך העכּבות והמכשולים שהענפים האחרים לא הצליחו לדכּא. דוגמאות יפות לא חסרות: השתקת פרשיות השחיתות החמורות בפרקליטות כגון זו של רות דוד, השתקת פרשת עבירות הבניה ושיבושי חקירה של ליאת בן-ארי, השתקת פרשת דינה זילבר בה הודח עד לשנות תצהיר כדי לפגוע במינויה של הבלתי רצויה 'למונרכיה' ד"ר מאיה פורמן, וכמובן העליון שמגוייס מעת לעת כחומה בצורה אחרונה ואך בצו 8. משימה אופיינית שהוטלה עליו היא החדירה ההדרגתית לכיבוש הרשות המחוקקת והפיכתה לכלי חקיקתי ריק מתוכן- כל עוד והחקיקה שלה סותרת את אינטרס המונרכיה האבסולוטית. אף חוקי היסוד נתחמו לאחרונה תחת המטריה הזו. 

נותר מקום לאבחנה כי היעד לרכישת הענף המשפטי והפיכתו לכלי שימושי בידי המונרכיה האבסולוטית נכבש בשלמותו בישראל ונרכש במחיר מלא עובר לסוחר, בניגוד לארה"ב שלעניות דעתי המונרכיה האבסולוטית השולטת גם במעצמה הזו ביד רמה ואולם עוד לא רכשה במדינה הזאת את כל הזרועות המשפטיים של התמנון הענק הזה. 

אסיים בנימה אישית ובמסקנה שהתחלתי בה. העולם וככל הנראה זקוק לדיקטטורה בלעדיה לא יצעד. אז מה מבלבלים לנו את המוח עם דמוקרטיה וחופש זכויות אדם ופרט... זיוני מוח בעלמא חברים כל זה זיוני מוח. דמוקרטיה היא חלום פילוסופי בהקיץ, מעולם לא הייתה דמוקרטיה ולעולם לא תהייה.

                                                                  _______________________________

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון