על גיור רפורמי ואורתודוקסי

יש פתגם בערבית שאומר 'תן לאופה לאפות לך את הפיתות' – הכוונה תן לאיש המקצוע לעשות את עבודתו ואל תתערב בהחלטות איש מקצוע שהוכיח את עצמו בשטח

תן לאופה לאפות לך את הפיתות
תן לאופה לאפות לך את הפיתות
▪  ▪  ▪


על תאוריות אפשר להתווכח אך לא על עובדות. מתוך העובדות שאין ויכוח עליהן הוא כי הדת היהודית היא האחראית על ליכוד היהודים והמשך קיום עם ישראל עד היום בשנות האלפיים. הדת היהודית זה לא רק התנ"ך כי אם בעיקר זה התלמוד ההלכות התנאים האמוראים הראשונים והאחרונים... כל אלה היוו שרשרת ארוכה בת אלפי השנים ודרך השרשרת הזו השתמרה 'היהדות' 'הדת היהודית' 'והעם היהודי', ובכוונה תחילה אני מחלק את המוצרים שהשתמרו לשלושה, זאת כי אני יכול בוודאי להשתייך לעם היהודי מבלי להיות דתי ואפילו אפשר להיות יהודי אתאיסט- גם זה לא ישנה את ההשתייכות שלי כיהודי ליהדות. עם זאת, וגם זו מבחינת העובדה, אילולא הדת היהודית שדבקו בה ושמרו עליה קומץ של אנשים שקינאו לדת היהודית ושמרו על הלכותיה על פני הדורות, השרשרת השבירה הזאת של המשכיות היהדות הייתה מתפוררת תוך שנים מספר ולא מחזיקה מעמד לאורך הדורות.

כלומר האתאיסט היהודי והחילוני היהודי לא היה ביכולתם להחזיק את פרויקט אחזקת השירשור היהודי במשך אלפי השנים. מי שבפועל עשה את זאת, וזו העובדה בשטח, זה רש"י והרמב"ם והפרושים והאמוראים והתנאים... ולבטח לא הצדוקים שביקשו לקרוא תיגר על הלכות הדת היהודית ולעדכן אותה – אלה הם הרפורמים של העת החדשה שלנו. האחרון שעדכן את הדת היהודית והצליח במלאכתו היה ישו שהצליח באופן חלקי למשוך אליו בשלבים ההתחלתיים חלק קטן מהעם היהודי שהצטרף אליו, ואילולא הצלחתו החלקית  העם היהודי היה מתפורר לאטומים ונטמע בנצרות.

יש פתגם בערבית שאומר 'תן לאופה לאפות לך את הפיתות'- הכוונה תן לאיש המקצוע לעשות את עבודתו ואל תתערב בהחלטות איש מקצוע שהוכיח את עצמו בשטח. אני יכול להסכים איתך כי הגיור הרפורמי טוב ועדיף על האורתודוקסי מהרבה בחינות. אבל וכאן הנקודה העקרונית, את ההחלטה הסופית אני משאיר בידי אנשי המקצוע ששיטתם, הגם ואיני מסכים איתה, הוכיחה את עצמה במשך הרבה מאוד דורות עד עצם היום.

                                                           ________________________________

  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון