נתניהו והסיפוח

הפעם אני מפנה את המאמר ליהודית . יהודית תומכת נלהבת בסיפוח השטחים והחלת הריבונות וכן גם אני

נתניהו איש מקצוע מעולה
נתניהו איש מקצוע מעולה
▪  ▪  ▪

 

כך יהודית בהערה שכתבה לי תחת פוסט קצר בו שיבחתי את נתניהו על ההסכם שבישל עם איחוד האמירויות: "עד כמה תעמוד להגן עליו. תקשיב למה שהצד השני שאיתו חתם מהו אומר, שבלמו לגמרי את הסיפוח. שנעיז לספח וההסכם יעוף ברוח כמו הסכמים אחרים שחלפו מהעולם ברגע שישראל שברה את הכלים. מזכיר את סיפור חאן אל אחמר... יש לנתניהו אישור מבג"צ לפנות אותם. מישהו שהעיר על כך ננזף על-ידי נתניהו "מה אתה רוצה להבעיר את כל המזרח התיכון"?. תתחיל לקלוט מה נתניהו אומר".

וכך אני: קודם כל ברצוני להבהיר נקודה עקרונית. ראש ממשלה הוא לא ראש מועצת הרבנים ולא רב ראשי, ראש הממשלה הוא תפקיד מקצועי ומאפייני האדם שעומד מאחוריו לא מעניינים אותי, שיהיה ותסלחי לי על המילה- הבן זונה הכי גדול בעיר, אקבל אותו בחיבוקים ונשיקות אם עושה עבורי טוב את העבודה.

עכשיו בואי נלך קצת לאינטרס האישי של נתניהו. לי אין ספק שנתניהו דרס הרבה מאוד אנשים בדרך שלו אל הצמרת. לי אין ספק כי נתניהו נהנתן ואוהב את החיים הטובים וגם קמצן שלא אוהב להכניס את היד לכיס. אני בספק אם נתן או קיבל שוחד אבל לא אפול מהכיסא אם אווכח בזאת. את יודעת מה גם לא מעניין אותי אם הוא ציוני ואני גולש כאן לנקודה עדינה ומגזים בכוונה רק בשביל להגיע למשפט הבא: אני צריך איש שיעשה בשבילי ובשביל המדינה שלי את העבודה ונתניהו הוא האיש. ישראל צריכה אותו וזקוקה לשרותיו.

הוא איש שגוש הימין שלח אותו ואמר לו את המילים האלה: תעשה את העבודה אבל אל תוותר על שטחי יהודה ושומרון. וכן הוא עשה את העבודה והכניס לראשונה עבור ישראל את הנוסחה החשובה ביותר לסלנג המדיני הבינלאומי: שלום עושים תמורת שלום זה אחד, ולשלום עם הפלסטינים אין קשר לשלום עם העולם הערבי, כל דבר לחוד.

לכן כאשר נתניהו הכריז אתמול בפומבי כי הריבונות ביו"ש רק עוכּבה זמנית לפרק זמן, גם קושניר בארה"ב חזר על זאת, הבנתי מיד כי השיך הערבי איתו עשה את השלום ביקש ממנו ג'סטה וירטואלית קטנה עבור הכבוד הערבי שלו ונתניהו נתן לו את המתנה הוירטואלית הזאת, אחרת ואילו סעיף החלת הריבונות היה סעיף עקרוני בהסכם- האם היה מעז נתניהו להצהיר בפומבי על 'רק עיכוב זמני' עוד באותו השבוע שעומד לחתום בו על ההסכם? היה מעז להגיד לצד השני שהַסְכַמַתי לעיכוב הריבונות היא רק זמנית? קושניר המתווך האובייקטיבי לכאורה ביניהם- האם היה מעז לאשר אף הוא את ההבנה העקרונית על 'העיכוב הזמני'?

אז מה היה לנו. יש לנו ראש ממשלה, ובואי נצא מנקודת הנחה שהוא שוב, סליחה על הביטוי, הבנזונה הכי גדול בעיר, הנהנתן הכי הכי במדינה והאינטרסים האישיים שלו עולים על כל דבר אבל לא עולים על תנאי החוזה שלו איתי. החוזה שלו עם גוש הימין אומר שיעשה עבורנו את העבודה וישמור על התנאים שהצבנו בפניו: תעשה את כל מה שצריך אך אל תחזיר שועל מאדמות ישראל. וכן גברתי הוא עומד בתנאי הזה ועושה את העבודה המקצועית שלו על הצד המקסים ביותר. זה מספיק לי להמשיך את חוזה העסקתו. מגיע לנו איש מקצוע מהשורה הראשונה זה כל מה שיש לי להגיד על נתניהו.

                                                   ________________________________


 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון