משימה לאומית [גרסה שנייה]

תאריך פרסום: יום רביעי, 8/5/19
מישהו 'השתין' על עם שלם בבטחה מהמקפצהזה מה שהשורות למטה יאמרו . מלצר + היועמ"ש + המפכ"ל הזמני עשו מעשה חמור שאין לו אח ורע בהיסטוריה האנושיתרימו בפשטות ובגלוי עם שלם בלי להניד עפעף . ראיות פורנזיות להלן 

השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-21
השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-21


ב
שבוע שעבר ביקשתי לפרסם מאמר דעה באתר הבית שלי 'News1' שמזה עשרות השנים מפרסם בו כפובליציסט את מאמריי, אך הפעם ובאופן חריג המערכת פסלה את המאמר. מיד עליתי על הסיבה וטיפלתי בה: בנוסח המקורי של המאמר הפניתי אצבע מאשימה כלפי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופט העליון חנן מלצר והאשמתי אותו באשמת הטיית הבחירות, זאת מבלי לרשֶּת את האשמותי בראיה עובדתית. והרי כל עיתונאי יודע כי להיכנס להרפתקה משפטית עם שופט עליון ללא ביסוס כלשהו אינו דבר מומלץ. אעדכן להלן איפא את המאמר ואצרף לו את הראיה הפורנזית, אך לפני כן יורשה לי לעשות סדר בדברים שקדמו למאמר שבידכם. להעיר כי העורך של אתר 'News1' יואב יצחק משך את ידו גם מהמאמר המעודכן הזה, כי חשש להערכתי מעימות חזיתי עם העליון שישפיע באופן זה או אחר על עתיד האתר שלו שהמדור המשפטי נושא הדגל שלו. 

בחודש האחרון העליתי סדרת מאמרים בנושא טוהר הבחירות והתמקדתי באיש הממונה מטעם נשיאת העליון על המשימה הלאומית: שתוצאות הבחירות ישקפו נאמנה את קולות הבוחרים. חקרתי ומצאתי כי יו"ר ועדת הבחירות שנבחר לתפקיד, שופט העליון חנן מלצר, היה בעברו איש פוליטי ומשוייך למחנה השמאל האידאולוגי. השאלה שעסקתי בה על-גב סדרת המאמרים הייתה תיאורטית אך מתבקשת: האם כאשר עמדה שאלת מינוי מלצר לוועדה, החשש למראית העין עמד לנגד נשיאת העליון שאישרה את המינוי? האם השיוך הפוליטי המובהק של מלצר לא הקשה על הדין ההלכתי המסתעף מהכלל 'והייתם נקיים מה' ומישראל'? מלצר לא היה איש בעל דעה פוליטית בלבד, כולנו מחזיקים בדעה פוליטית, מלצר היה פעיל פוליטי וניסה פעמיים בעבר להיכנס לאחת הרשימות לכנסת. מה עם עיקרון העל של 'ניגוד האינטרסים' תהיתי; מותר לי לחשוד שהאינטרס של מלצר הוא כי השמאל יקח את הבחירות

לציין כי חשד כזה מתגמד כאשר משקיפים עליו מהרמפה התיאורטית, והלכה למעשה שם עמדתי עם סדרת מאמריי הקודמים בנושא; עסקתי ברמה התיאורטית וטחנתי מים. היום במאמר הרביעי שבידכם אעמוד על הרמפה המעשית, ומשם ננסה יחד להשקיף על הדברים וללמוד כיצד התיאוריה, אם בכלל, משפיעה על המעשה ומתמזגת עימו.

ובכן במהלך השבוע שלאחר הבחירות דיווחו הכותרות על אזהרת יו"ר ועדת הבחירות מלצר: "לחקור זיוף בקלפיות, בדגש על המגזר הערבי". ברקע הדברים פרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד במעריב מאמר מערכת בו חשף שורה של עדויות על הרמאות שנעשתה בקלפיות של המגזר הערבי.

באום אל פחם דיווח האתר הדתי 'סרוגין'ניסו להוציא את סגן יו"ר הקלפי בזמן ספירת הקולות. באכסאל, עוד דווח, המשקיף יצא לאחר שחשש לחייו: "נכנסתי לאתר ועדת הבחירות ומצאתי שהצביעו שם 500 איש. בוא נגיד שאין שום סיכוי שכל כך הרבה אנשים הגיעו בשעתיים וחצי שהשארתי את הקלפי לאחר שהלכתי".

ווינט: " יו"ר ועדת הבחירות פנה ליועמ"ש ולמ"מ המפכ"ל בבקשה להורות לאלתר על פתיחת חקירה, לאחר שהוצגו בפניו ראיות לזיופים, בעיקר במגזר הערבי. הראיות הצביעו לכאורה על שיעורי הצבעה חריגים, הצבעת בוחרים כמה פעמים וספירת קולות בוחרים שכלל לא הגיעו לקלפי". כך בהמשך: "רוב ההתרחשויות והדיווחים מצדיקים לכאורה פתיחה של חקירות פליליות" כתב השופט מלצר בבקשתו והוסיף: "ראוי כי המשטרה תרכז את כל החומרים הנוגעים בדבר ובהנחיית גורמי הפרקליטות תבחן זאת". 

אתר מאקו: " יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר פנה היום (ראשון, 14 במאי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית על זיופי קלפיותבעיקר במגזר הערבי". 

השאלה שלא מצאתי מענה עליה- מה נסגר עם החקירה הפלילית? על מי הוטלה החקירה הרגישה הזאת ומה הודלף ממנה לעת עתה? כמה אנשים נחקרו עד כה ומי הם? על זאת לא מצאתי שום דיווח בשום אתר, והתשובות הנגזרות מן החקירה הפלילית שלפי מלצר "מוצדקת" נותרו לעת עתה יתומות.

זה המקום לציין כי בכל מערכת בחירות היו זיופים ותמיד נפתחה חקירה פלילית במשטרה, אבל איש לא יזכור את הזיופים והחקירות שלמעשה לא עניינו את הציבור, כי בין כה וכה תוצאות החקירה לא היו אמורות לשנות במאומה את מספר המנדטים וחלוקתם. לא כן השנה בבחירות לכנסת ה-21. גם מאות או עשרות קולות עשויים לשנות את כל המפה הפוליטית העומדת ותלויה על חודו של קול

מפלגת רע"מ קיבלה במגזר הערבי 143,666 קולות וזכתה ב- 4 מנדטים, בעוד מפלגת הימין החדש קיבלה 138,598 קולות והיו חסרים לה 1,454 קולות בשביל להיכנס לכנסת ה-21 ולשנות את המפה הפוליטית מקצה לקצה. ההפרש בין רע"מ לימין החדש עמד על 5068 קולות בלבד ותזוזה כלשהי במספר הזה כתוצאה מחקירת הזיוף 'במגזר הערבי בעיקר' ואני משתמש במטבע הלשון של מלצר – יכלה לשנות סדרי עולם ולהפוך את התמונה על פיה.

ואולם לא מדובר רק בארבעה קולות שעשויים היו להתווסף לימין החדש בפרט ולגוש הימין בכלל, כי אם כל פרטי החישוב של חלוקת המנדטים עשויים היו להשתנות מקצה לקצה ולהוסיף לגוש הימין עוד 4 מנדטים מלבד הארבעה של בנט. אסתפק בדוגמה אחת מפרטי החישוב: מפלגת חד"ש של אחמד טיבי זכתה בחמישה מנדטים ובעוד מנדט נוסף בזכות הסכם העודפים שחתמה עם מפלגת רע"מ, סה"כ: 5 + 1 = 6 מנדטים, כך שעקב פסילת מספר קולות או קלפיות מפאת הזיוף (אילו התקיימה חקירה אפקטיבית מיידית) לא רק רע"מ עלולה הייתה להישמט מרשימות כנסת ה-21 כי אם גם המנדט שהתווסף מטעמה לחד"ש

בחישוב הסופי חלוקת הגושים עשויה להגיע ל- 48/72 במקום 56/64 כיום, ועם חלוקה כזו מפת ישראל השלמה תרתי משמע הייתה משתנה, לא הפוליטית בלבד כי אם גם המשפטית, המוסרית, האקדמאית, התקשורתית, אף הצבאית ואף המפה הגיאוגרפית מאילת עד הגולן עשויה להשתנות. בג"צ עם ממשלה נתמכת ב-72 מנדטים גם ישתנה ולא יהיה לו את 'הכוח', לא המשפטי ולא המוסרי להטיל את ה-וטו שלו על החלטות ממשלתיות או לחסום חוקים לגיטימיים של הכנסת. כל זה עשוי היה לקרות במציאות, אינני מדבר על חלום, אילו נמנע מלצר מלפרסם את תוצאות האמת עד אשר יתקבלו תוצאות האמת של חקירת הזיופים במגזר הערבי. אבל מלצר לא המתין לחקירת הזיופים והעלה בזאת את רף החשד שלי מחשד בלתי סביר להטיית הבחירות לחשד סביר בהחלט.

איש לא יבוא בטענה כנגד יו"ר ועדת הבחירות על כי נמנע או התעלם מחקירת הזיופים בקלפיות של המגזר הערבי, על זאת אין ולא יכול להיות ויכוח כי מלצר לא התעלם ופנייתו הנחרצת ליועמ"ש ומ"מ המפכ"ל תעיד על זאת. ובכל זאת חסרה כאן חוליה בשרשרת האירועים: כיצד הצליח להטות את תוצאות הבחירות על-ידי הצנעת תוצאת החקירה מבלי שאף הממולחים בפוליטיקה המקומית יחשדו בדבר; זה הנעלם שלי ואותו מצאתי כאן

בדיווח של אתר ווינט על פניית מלצר ליועמ"ש ולמ"מ המפכ"ל לחקור את החשד לזיופים בקלפיות, הסתתר משפט קצר אחד מפיו של מלצר – משפט שיסיר את הערפל מעל הנעלם שלי. ציטוט מווינט באותו הדיווח:

 "עוד ביקש מלצר כי מחליפו יעודכן בממצאי החקירה עד שלושה חודשים ממועד פתיחתה".

הראייה הפורנזית מסומנת להלן באדום:

ראיה פורנזית: מלצר ביקש כי מחליפו יעודכן בממצאי החקירה 3 חודשים ממועד פתיחתה – צילום מסך: אתר ווינט

במילים אחרות פשוטות וברורות, מלצר נותן 3 חודשים למשטרה להמיס באופן רשמי את החקירה ולהצניע אותה, ובמקביל לפרסם את תוצאות הבחירות ללא תוצאות החקירה. אבל אדוני יש כאן פיגוע שעלול לפגוע בכל אזרחי ישראל, כולנו ממתינים לתוצאות החקירה של הפיגוע הזה לראות אם השפיע עלינו ושינה לנו את סדר היום! יש כאן 8 מנדטים באוויר שאמורים לעבור לצד הימני של המפה וזה תלוי ועומד בתוצאות החקירה, הכל עומד על חודו של קול. אם רע"מ תיפסל כתוצאה מחקירת הזיופים שמלצר מצביע עליהם ומלמד כי "מצדיקים המה חקירה פלילית", אזי הרבה מאוד דברים עשויים להשתנות; החוקרים עם נחקריהם לא אמורים לישון עד שתסתיים החקירה שעיני כל ישראל נשואות לתוצאותיה. אבל מלצר התעקש לתת לחקירה אישור השתהות רשמי של 3 חודשים ולתייגה כחקירה רגילה: שיודיעו למחליפו את תוצאותיה; ובמקביל מציג בפני העם את תוצאות הבחירות וספירת האמת.

אינני מאשים חלילה את מלצר בטיפשות. הוא הבחין עם כל אזרחי ישראל בתכונה המתמטית כי 'כל המפה הפוליטית עשויה להשתנות כתוצאה מהחקירה וחלוקת המנדטים עומדת ותלויה על חודו של קול'; ובכל זאת החליט לפרסם את תוצאות האמת בלי להמתין עד למצות את החקירה המשפטית ולעדכן לאורה את מספר הקולות הכשרים.

הפנייה שלו איפא ליועמ"ש ולמשטרה הייתה מבחינת 'האליבי המושלם שידי לא הייתה במעל' ואין מנוס מהשאלה הבאה בתור: הכיצד היועמ"ש ומ"מ המפכ"ל לא הבחינו אף הם, ככל אזרחי ישראל, בתכונה המתמטית הברורה והצועקת כי "כל המפה הפוליטית עשויה להשתנות והיא עומדת ותלויה על חודו של קול", והכיצד לאור זאת לא דרשו כמתבקש מהיו"ר להמתין עד מיצוי החקירה.

ברור איפא מדוע לא המתין מלצר לתוצאה חד משמעית של חקירת הזיופים במגזר הערבי. כי אילו המתין לתוצאה הזאת ואוּמַּת הממצא הפוֹרֶנְזִי של הזיוף, רשימת רע"מ העומדת לא הרחק מאחוז החסימה- 3,614 קולות בלבד (במקביל הימין החדש זקוקה ל- 1,454 קולות לעבור את אחוז החסימה)- הייתה עשויה לאבד קולות ולהתקרב לאחוז החסימה. איום הנגיעה באחוז החסימה יכל לרחף עליה וכתוצאה מכך הייתה עלולה להימחק ועימה ארבעת המנדטים + המנדט הנוסף שזכתה בו חד"ש של אחמד טיבי בהסכם העודפים שחתמה עם רע"מ, דבר שעשוי היה לשנות את כל המפה הפוליטית בישראל, ומלצר ביקש למנוע את השינוי הזה. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של כל מערכות הבחירות שהתקיימו בישראל, כאשר כל המפה הפוליטית, מלאכת הרכב הממשלה ואף שיטת הממשל- כל המרכיבים העיקריים האלה תלויים היו ועומדים על חודו של קול.

מישהו 'השתין' על עם שלם בבטחה מהמקפצה, זה מה שהשורות לעיל אמרו. מלצר + היועמ"ש + המפכ"ל הזמני עשו מעשה חמור שאין לו אח ורע בהיסטוריה האנושית, פשוט רימו בגלוי עם שלם בלי להניד עפעף. הם פתחו לכאורה בחקירה על הזיוף במגזר הערבי שתוצאותיה ממבט ראשון עשויות לשנות את גורלו של עם שלם, זאת כי פרטי החישוב של חלוקת המנדטים עשויים היו להשתנות מקצה לקצה ולהוסיף לגוש הימין כוח אדיר של 8 מנדטים.

אפילו ילד קטן יכול להבין את ההבנה הבסיסית כי חלוקת המנדטים קשורה בקשר מוחלט בתוצאות החקירה. אבל האדונים האלה ביטלו את ההבנה הבסיסית הזו של עם שלם והפרידו בין החקירה לחלוקת המנדטים, פשוט פרסמו את תוצאות הבחירות בלי קשר לחקירה ובזאת למעשה רימו. זו מרמה ואפילו בלתי מתוחכמת, ומה שנשאר זו חקירה פשוטה ויש להם את כל הזמן שבעולם בשביל להמיס אותה ולהצניעה ואני מאמין שבסופו של דבר התיק ייסגר מתישהו מחוסר עניין לציבור. בואו נעשה חשבון אם אני מרמה מי ממכם ונמצא אשם בפשע זה- כמה שנים אקבל על העבירה הזאת, כמה החוק אומר, תכפילו את השנים האלה בשבע מיליון וזה מה שמלצר + היועמ"ש + המפכ"ל אמורים לקבל בפועל במשפט הוגן.

שום דבר לא מאוחר. שום דבר לא יעכב לבקש ולקבל את תוצאות האמת של הבחירות. אין מדובר בעתיד ישראל כי אם במציאות העכשווית של ישראל. אין המדובר בתלונה מן המניין על ספירת קולות שפג תוקפה על-פי חוק; המדובר בתלונה פלילית של הטיית הבחירות בכוונת מכוון וזה החשד הסביר; מי ירים את הכפפות. 

מי יקח על עצמו לנהל את הפרויקט הלאומי של ישראל ויאתגר את היועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה מיידית להטיית הבחירות. לא חסרים לישראל פטריוטים ואנשי משפט, מהשורה הראשונה. גם ברחוב הישראלי לא חסרים פטריוטים שבכוחם לאתגר את היועמ"ש בדרישה למצות את הדין הקדוש.

                                                           ________________________________

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון