ההבדל הספונטני בין השמאל לימין – יחי ההבדל הגדול הג'מבו

זה בסדר שתהיה לנו עמדה פוליטית אבל מה עם יתר האגפים האנושיים בחיינו? השנאה מאפילה עליהם ותוקעת אותנו איתה לעד? האם בעצם זה מוביל אותנו להבדל המהותי העמוק בין הימין לשמאל?

יחי ההבדל העצום הג'מבו
▪  ▪  ▪

היום ככל יום פתחתי את היום עם הפייס ונתקלתי ראשונה בפוסט ארסי על ביבי. כן יש לי חברים שמאלנים שאני חולק על דעתם אך מכבד אותה ולראיה מגיב פה ושם על הפוסטים שלהם, לאחד מהם קוראים עמוס טל, איש מבוגר בעל עברית רהוטה ושמאלני שרוף ללא תקנה. הוא בעל הפוסט הארסי על ביבי שהגבתי עליו. 

בדרך חזרה לדף שלי נתקלתי בעוד פוסט קצר שדיבר אלי ונתתי לו לייק חם. "אל תבקש ממני לבנות למענך. בקש ממני להסביר לך איך לבנות. כי אין כמו חדוות היצירה". אהבתי. האצבע לחצה אינטואיטיבית על הדף שלו הלכתי לבקר, שמו בצלאל לוי. הוא איש ימין אין ספק, מצאתי אצלו פוסט בזכות השר אוחנה. אבל מצאתי אצלו עוד דברים שמשכו את תשומת ליבי. 

מצאתי הרבה מאוד פוסטים חברתיים שמדברים על דברים טובים, היו מספר פוסטים על ארגון 'ידידים' שעוזרים בדרכים. הפוסטים על הידידים חזרו על עצמם כנראה או הוא או מי ממשפחתו מנוי על הארגון. למה להכביר במילים לכו לבקר בדף שלו. הוא ימני כי פרסם בדף שלו מספר פוסטים פוליטיים מובהקים, אבל, וזאת הנקודה שמשכה את תשומת ליבי, הוא התעניין גם בדברים אנושיים והעלה אותם על ראש הדף שלו, פעם ופעמיים וחזור, בעצם רוב הפוסטים שם השתייכו לפינה האנושית היפה.

לא התאפקתי והלכתי לברר משהו אצל שכני מהשמאל, אצל עמוס טל. שום פוסט מלבד ארס על ביבי. שום נושא שום פוסט ולו אחד. ארס ועוד ארס ועוד ארס אחד אחר השני, ארס מוחלט, כל הדף לאורכו ולרוחבו מזה חודשים שנים - אם תרצה פוליטיקה ועוד פוליטיקה ופוליטיקה וזה בסדר שתהיה לנו עמדה פוליטית אבל מה עם יתר האגפים האנושיים בחיים? השנאה מאפילה עליהם ותוקעת אותנו איתה לעד? האם בעצם עליתי בזאת על ההבדל המהותי העמוק בין הימין לשמאל?

הנה להחלטתכם הספונטנית, שני הדפים הספונטנים בפייס של עמוס ובצלאל.

עמוס טל  /  בצלאל לוי

                                                                         ________________________________



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון