הצעה לא מגונה

שכל עיתונאי הימין שניתן לספור אותם על יד אחת יעצרו באחת את תפקיד עלה התאנה שלהם ויפסיקו להשתתף במשחק המזויף; במילה אחת יתפטרו  
N12 - בין עשרת הזוכים ב"אבירי איכות השלטון": כתב המשפט של...
גיא פלג מחברת החדשות: דיווח מדויק יומיומי מחדר החקירות
▪  ▪  ▪


ויקיפדיה
: סוב-יודיצה (מלטינית sub judice - בדיון) הוא מונח המתאר תיק שנמצא בדיון בבית המשפט, בטרם קבעו השופטים את פסק הדין. על פי עיקרון הסוב-יודיצה, אסור לכלי תקשורת לחוות דעה או לדווח על הליך משפטי תלוי ועומד לפני שנפסק הדין. הרציונל שבבסיס העיקרון נועד להבטיח את הזכות להליך הוגן, ויסודו בחשש כי בבואו לדון בתיק, עשויה דעת השופט ליטות בעקבות הפרסום בתקשורת, ובכך ייפגע שיקול דעתו המקצועי.

עד כאן ויקיפדיה. אין חולק שהחוק הכה לגיטימי זה אינו מכובד בפועל, נהפוך, ערוצי החצר של השמאל (11,12,13) זה מזמן הפסיקו לדווח ועברו להיות חלק אינטגרלי ממחנה השמאל ואמירת המילה המאוד ברורה שלו. ביסמוט סגל חסון ואחרים הם עלה תאנה למונח 'נייטרליות' שזה מזמן אבד עליו הכלח והלכה למעשה הם עוזרים לערוצי החצר לעשות מהעבודה צחוק.

מצד שני גם לערוץ 20 נטייה פוליטית ברורה ולמעשה נתניהו דחף להקמתו שיהווה כמעין איזון לערוצים האחרים, אך המגרש עליו אמור לשחק ערוץ 20 את משחק האיזון דומה למשחק של החבר'ה בשכונה נגד ברצלונה, מסיבה פשוטה: התקציב. לאחד יש 10 ש.ח. בקופה ולשני מיליון, כן אלה הם המספרים ובמגרש התקשורת המספרים מדברים. הפער בין תקציב (11 + 12 + 13) כולם ביחד וכל אחד לחוד אינו מתקרב ולו בעשירית האחוז לתקציב 20.

התקשורת איפוא היא לא תקשורת, היא שחקן פוליטי. אזרחי המדינה אינם מקבלים תקשורת מוטה או בלתי ראויה, הם מקבלים שחקן פוליטי בפועל בעל תקציב עצום מימדים עם עזרים טכניים שנקראים 'ערוץ טלוויזיה' אך הוא לא.

מאידך לערוצי הטלוויזיה תכנים מעניינים ומושקעים ברמה בינלאומית כולל מהדורות החדשות שאף הן מושקעות עם הפקות על מקצועיות. אתה לא יכול לצפות מאף אחד לוותר על התכנים שלהם כל אחד וטעמו, ספורט, האח הגדול, הישרדות, המרוץ למיליון... 

אשר-על-כן להלן ההצעה שלי, הצעה פשוטה ומקורית: שכל עיתונאי הימין שניתן לספור אותם על יד אחת יעצרו באחת את תפקיד עלה התאנה שלהם ויפסיקו להשתתף במשחק המזויף; במילה אחת יתפטרו. 

בל"ד תובעת דיבה את עמית סגל, דורשת פיצויים על סך 280 אלף שקל ...
עמית סגל: עלה תאנה הימני של קשת

קל להגיד תוותר על הפרנסה אך לעניות דעתי אפשר למצוא להם מקור פרנסה חלופי באותו הענף יען המדובר באנשים אחדים, מעטים, הם לא יותר מחמישה עיתונאים. 

איילה חסון: קודם כל עיתונאית | צוק איתן | סלונה
איילה חסון- עוד עלה תאנה ימני של רשת

 שיפסיקו לשחק במגרש של תקשורת מזויפת בעליל, שיפסיקו לתרום לעצם הזיוף. שיגידו את אימרתם בפירוש: רציתם ערוץ חצר שמאלני? לכו על זה, ישירות בלי משחקי כאילו. בלי זיוף מונחי התקשורת החופשית וגניבת דעת הצופים.

זה החלק הראשון של הצעתי. החלק השני והחשוב פשוט וישיר: שכל הפוליטיקאים של הימין ידירו את רגלם מערוצי החצר ויפסיקו באחת להתראיין בהם אף לא בתור פרשנים. בינתיים ערוץ 20 הבלתי מקצועי יכול להכיל את המסרים שלהם. כולם באחת, כל הגוש, כל הימין. החלטה קשה שיכולה להיות קלה אם תתקבל פה אחד על-ידי גוש הימין במלואו
בזאת נוריד מהמגרש הפוליטי את אחד השחקנים הבזויים ביותר, בד בבד נמשיך להנות מתכני אותם הערוצים שיעשירו אותנו בתוכניות טובות ומקצועיות. לא בשמיים היא חברים, יפה אלגנטית וקולעת.

                                                         ________________________________

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון