החטא של המערכת – ב'

קישור לפרק א'

ליאת בן-ארי הלכה בדרך מושחתת ועשתה בדיוק את ההפך ממה שמצופה ממנה כאישיות הממונה על אכיפה כלכלית, היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ביודעה כי המערכת שאמורה לטפל בעבירת השחיתות אשר שמה דבק בה מושחתת בדיוק כמוה ולכן לא היה לה ממה לחשוש

בן-ארי נעדרה מהשימוע של נתניהו. אמון הציבור בהליך נפגע? - גלובס
הלכה בדרך מושחתת
▪  ▪  ▪

אני משוכנע כי העבירה של בן-ארי היא לא בתחום הבנייה. כמובן שנעשתה עבירה אבל מותר לה להגיד כי העבירה שנעשתה לא הייתה בידיעתה ולא מרצונה וכן זו תשובה מקובלת, אני מקבל אותה. היה לה למשל חשבון משותף עם בן זוגה. יום אחד משך בן זוגה סכום מסוים מהחשבון לשמש אותו בדבר עבירה ואפילו עבירה שאף היא תהנה ממנה, למשל קנה בכסף הזה מניות אסורות ששמע מחברו על וויסותן... הכסף של הרווח האסור הזה ייכנס לחשבון המשותף של ליאת בן-ארי אבל מבחינה מוסרית ואתית היא יכולה לטעון בוודאי שלא היה לה מידע על העבירה של בעלה שהכסף המשותף שלה עימו שימש אותו לדבר העבירה ואילו ידעה לא הייתה מרשה דבר כזה. היא יכולה לטעון ואני יכול להאמין לה.

זה בדיוק מה שתטען גם בתיק הבנייה ולכן אני טוען שהעבירה שלה התחילה לאחר שנודע לה כי בן זוגה קנה מניות מווסתות, או אז הלכה לברר על אודות העבירה הזאת ולראות אם אפשר לסדר משהו לשלם כופר מסוים העיקר לסגור כמה שיותר מהר את התיק השחור הזה כי זה עלול להשחיר גם את השם שלה, מדובר בבעלה.. ולאיפה הלכה לברר ולשאול? לתחנת המשטרה שבמקרה הייתה תחת פיקודה. כאן מתחילה העבירה שלה תחת הסעיף של שחיתות מערכתית. היא ציפתה שהקצין התורן יטפל כמצופה ממנו בתיק הזה ואכן כך התנהג הקצין התורן; הראתי את זאת בפרק א' שחור על גבי לבן.


במקרה של בן-ארי, כמפקדת התחנה, היה עליה להמתין עם הבירורים עד אשר יסתיימו ההליכים בעבירת בן זוגה ורק אז לברר אם ניתן להמיר את העבירה בכופר. ליאת בן-ארי הלכה בדרך מושחתת ועשתה בדיוק את ההפך ממה שמצופה ממנה כאישיות הממונה על אכיפה כלכלית, היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ביודעה כי המערכת שאמורה לטפל בעבירת השחיתות אשר שמה דבק בה מושחתת בדיוק כמוה ולכן לא היה לה ממה לחשוש. יומיים לאחר דו"ח המפקח על הבנייה בעיריית ראש העין שלחה בקשת היתר בצינורות הרגילים לכאורה, והפקידים שטיפלו בבקשתה לא אכזבו אותה; גם את זאת הראתי בבהירות על-גב הפרק הראשון 'החטא של המערכת'.

להלן ראיון רדיופוני עם חושפת הפרשת עו"ד כינרת בראשי:


                                                                ________________________________

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון