מדינה משוגעת אך משגעת

הוידאו המצורף צולם בימים אלה בפנמה ומראה איך החולים מטופלים בבית חולים ממשלתי פנמני. אני תקוע כאן בפנמה ורוצה להראות לכם תמונה מציאותית למתרחש פה. כאן מתים מידי יום 20 - 30 אנשים. אימא של מישהי שעובדת איתי בת 56 אישה בריאה ועובדת. לפני שבועיים נדבקה בקורונה. לקחו אותה לבית החולים הזה שרואים בוידאו וכעבור שבוע מתה. הבחורה מספרת לי שבקשה שימסרו לה את אמא שלה לקבור אותה אך סירבו כי צריכים לשרוף את הגופה על-פי חוק. לא נתנו לה אפילו לראות את הגופה ולהיפרד מאמא שלה. מצב ביש. אומללות כזו עוד לא ראיתם.

ושלא תחשבו כי פנמה מדינה ענייה, רק מהתעלה יש לה הכנסות שנתיות של כארבע מיליארד דולר ניטו לשנה. יש כאן אזור סוחר חופשי הגדול ביותר במרכז אמריקה, יש תשתיות ביטוח לאומי... כן יש כאן גם שחיתות איפה אין- אבל תראו את התמונה הגדולה והשוו אותה עם ישראל, תראו את רמת הרפואה הציבורית.

יותר מ-13 מיליון חולי קורונה בעולם ו-572 אלף מתים מהמחלה | דוקטורס ...
הקורונה תוקפת את פנמה: 30 מתים בממוצע ליום

אני חושב כי הגיע הזמן לדבר על המאחד של העם הזה לא על המפריד. יש לנו כאן מדינה יפה ומשגעת ואנחנו צורכים את היופי שלה בטונות. אתמול ראיתי בחדשות מישראל פרופ' אחד שזועק-חושש שמה יגיעו בארץ ל-20 מתים ביום, הוא נקב במספר הזה בשביל להפחיד לזעזע... כאן בפנמה מזה כחודש מתים מידי יום ביומו עד 30 איש ואיש לא פוצה פה, להפך מדברים כאן על הפעימה השלישית לפתוח את העסקים. הדבר היפה בישראל הוא ערך חיי אדם לא משנה מי האדם ומאיפה הוא, כשמגיע לבית החולים מקבל טיפול נקודה. נלחמים באמת ובתמים על חייו, 10 איש יכולים להסתובב סביבו בשביל להציל את חייו. איש לא שואל מאיפה הוא ומה העמדות הפוליטיות שלו, הם מבקשים רק את שמו.

הישראלים הם העם הכי חצוף עלי אדמות, לפעמים מגיעים לכדי אכזריות כשנוגעים בעמדות הפוליטיות. אבל אותו עם חצוף ואכזרי מתעדן עד לעדינותה של דודה רחל כשנתקל בשאלת חיי אדם – שוב יהיה האדם מוצאו וצבע עורו אשר יהיה. ראינו את זאת לפני שבוע שבועיים כאשר איש ישראלי מהשורה הציל משפחה ערבית במחיר עצמו, פשוטו כמשמעו הוא מת בעצמו. ראינו את זאת כאשר לא מעט אזרחים סורים הוגנבו מהגבול לטיפול רפואי בארץ. לא יודע מי אחראי לתכונה המשוגעת הזאת בישראלים, אולי הגיבוש שעוברים בצה"ל ואולי תכונת החמלה שמספרים עליה בספרי הקודש שלנו, אבל בין כה וכה התכונה היפה הזאת נמצאת אצלנו ואנחנו כחברה וכיחידים צורכים את התכונה הזאת עד תום.

הגיע הזמן להודות באשמה: אנחנו מדינה יפה, אולי משוגעת אך משגעת.

                                                        ________________________________

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון