הקבר של אבא

הספקתי לתפור עוד חלום מתוכנן היטב.. שארחיב את הידידות איתו בהמשך ואתכנן להבריח את עצמות אבא בעזרתו; נועז מדי אבל חלום

קבר יהודי עתיק בבית הקברות היהודי בעיר חלב
▪  ▪  ▪


ב
תמונה
אחד הקברים הבודדים שנותרו מבית הקברות הגדול של חלב. לקחתי את התמונה מאתר ערבי. מעדויות שאספתי מהתקשורת הערבית, במיוחד הסורית, בית הקברות היהודי בחלב הופצץ על-ידי מטוסי אסד הבן והפך לתל חורבות. אבא שלי נפטר בחלב ב-1974 שנת הבר מצווה שלי, זכה לעשות לי בר מצווה ועוד באותה שנה נפטר. תמיד היה לי חלום שאם יהיה שלום עם סוריה אעלה את עצמות אבא לקבורה בארץ.


לפני כעשר שנים עבדתי באזור הסוחר החופשי בפנמה. ניהלתי שם חנות שמוכרת המותג טומי הילפיגר. יום אחד נכנס לחנות איש שהתקשה לדבר ספרדית.. ראיתי אותו נלחם עם המוכרת ושובר את השיניים.. ניגשתי לעזור ושאלתי אותו מאיפה הוא ואיזה שפה יודע. ענה לי אני מחלב ומיד הזמנתי לו קפה. נשארנו שעה ארוכה מדברים ממש התיידדנו, סיכמנו שנישאר בקשר ועוד דבר: ביקשתי שיגש לבית הקברות בחלב, הסברתי לו במדויק איפה הקבר של אבא, שיצלם אותו מכל פינה אפשרית וישלח לי את התמונות, זה למעשה הדבר היחיד שנשאר לי מאבא.

ברחנו מחלב והשארנו הכל אחרינו שם, יצאנו רק עם הבגדים שלנו. בניתי כל כך על ההבטחה שלו שיעשה עימי את החסד ויצלם את הקבר. הספקתי לתפור עוד חלום מתוכנן היטב.. שארחיב את הידידות איתו בהמשך ואתכנן להבריח את עצמות אבא בעזרתו; נועז מדי אבל חלום. לצערי החלום נשאר חלום ולא שמעתי ממנו דבר מאז. שום תמונה לא הגיעה ממנו.

                                                                 ________________________________

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לאחר רצח רבין: רצח מתועב שני במספר

מהפכה שקטה

עשרת הדברות בערבית – בחלב 1965

חלב של פעם

איך עובדת השיטה – תחקיר

החטא של המערכת

הבריחה מסוריה

בדיחה לשבת על חשבון גנץ

אסון לאומי אם לתת אמון חוזר ביו"ר ועדת הבחירות מטעם העליון